Beantwoorden
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Tv-box en harmony afstandsbediening

Ik ben al enkele topics tegengekomen over dit onderwerp waar telkens sprake is van dat je om de tv-box toe te voegen op je harmony afstandsbediening de arris dcx960 moet toevoegen.

Deze werkt ook, maar er is ondertussen een nieuw profiel dat iets uitgebreider is, namelijk als merk "ziggo" ingeven en als model "mediabox next", het voordeel hiervan is dat ook de tv-toets werkt en je hiermee dus terug kan en ook naar het vorige kanaal kan gaan. Het enige dat ontbreekt is de context knop (dat is ook in de andere profielen zo) maar hier is blijkbaar geen ir code voor deze werkt enkel met RF.

Tags (1)
14 reacties
Ex-Netweter
 

Tv-box en harmony afstandsbediening

Bedankt voor deze nuttige info 🙂

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv-box en harmony afstandsbediening

Ik heb mijn trouwe Harmony One verkocht sinds ik de TV-box heb.

Ik kan nu mijn Samsung TV en Soundbar bedienen met de afstandsbediening van de TV-box.

0 Likes

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Ex-Netweter : alles tegelijk? Ttz: één knop en de tv-soundbar-tvbox gaan aan (ook beide Samsung). De soundbar zit optisch aan de tv.Heb me nog niet verdiept in de ab van Telenet maar dit zou dan ook een optie voor mij zijn. Heb de Apple tv verkocht die ik ook bediende met de Harmony, dus...

🙂

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Ex-Netweter 

Mijn Soundbar is gekoppeld via de TV/HDMI ARC aan de TV-box.

Alles gaat dan met één druk op de rode aan/uit knop op de afstandsbediening van de TV-box aan en uit! Ik heb HDMI ARC verkozen boven optisch omdat ik anders geen geluid heb op de Soundbar als ik mijn Chromecast gebruik. Bij HDMI ARC moet ik wel het geluid op de TV-box op stereo zetten en niet op Dolby Audio anders is het geluid niet synchroon. Bij optisch (rechtstreeks van de TV-box naar de soundbar) had ik dat probleem niet.

Tags (3)

Tv-box en harmony afstandsbediening

Ok, bedankt.

🙂

0 Likes

Tv-box en harmony afstandsbediening

Voila, eens gewisseld van ab - van Harmony naar Telenet. Tv-box->hdmi->tv, soundbar->optisch->tv. En alles werkt feilloos met de ab van Telenet (één toets bediening). 2dehands, here we come.

Met dank @Ex-Netweter 

🙂

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Wayne de context knop (de drie puntjes knop op de originele afstandsbediening doet het wel met het "Ziggo - Mediabox Next" profiel. Gewoon op de "Info" knop drukken.
Misschien heeft Logitech dit profiel ondertussen aangepast zodat het nu wel werkt ? (we zijn nu twee maanden later)

 

Wat ik niet aan de praat krijg is de knop om snel van profiel te veranderen. Op de originele afstandsbediening vind je die aan de rechterzijkant.

 

Voor de rest ben ik super tevreden van de combo met Logitech Harmony.

Naast de TV Box staat er ook nog een mediaplayer, een Apple TV, een Sonos en een Blu-Ray speler in de kast. Dus de Telenet afstandsbediening is dan geen oplossing meer.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Steven-E bij werkt het toch niet hoor, welke functie heb je toegekend aan de info knop, ik vind nergens een functie voor de context knop. Ik heb in het hoofdmenu geprobeerd met de info knop maar die doet niks. De profielknop vind ik ook niet terug trouwens, ik vermoed dat deze er ook niet bijstaat?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Wayne welk type Harmony heb jij?

De context knop wordt door de originele afstandsbediening via RF (radiosignaal) verstuurd naar de TV box, niet via infrarood.

Je hebt dus een Harmony nodig die via een hub werkt. Afstandsbediening babbelt RF met de hub die op zijn beurt de commando's naar de apparaten verstuurd. Dat kan via IR, RF of bluetooth.

In het geval van de TV box wordt er dus zowel IR als RF gebruikt.

 

De Harmony modellen die dit ondersteunen zijn de Harmony Ultimate One en de Harmony Elite.

Ik heb niets speciaals toegekend. Dit werkte out of the box.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Steven-E Ik heb een harmony ultimate, en die communiceert volgens mij enkel via ir met de tv-box, rf wordt enkel gebruikt voor de communicatie tussen de afstandsbediening en de hub, niet voor communicatie met apparaten.

Dus als je tv aan het kijken bent en je duwt op de info knop, krijg je dan een klein venster met de keuzes live kijken, info en ondertiteling? En als je in het menu zit (met tv-gids, tv-teek enz.) en dan op de info knop drukt gebeurd er dan iets? Dan zou je met de contextknop naar de de film of serie die gepromoot wordt moeten gaan...

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv-box en harmony afstandsbediening

@Wayne Er wordt weldegelijk ook rf gebruikt naar de tv box. Dat is ook de reden waarom je de box in een gesloten kast kan plaatsen, ook met de originele afstandsbediening.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Tv-box en harmony afstandsbediening

Dus jij kan je tv-box bedienen als die in een kast staat zonder dat er een ir blaster bijstaat?

 

Als ik tv kijk en ik druk op de info knop, dan krijg ik de samenvatting van het programma waar ik ook kan opnemen enzo, dit scherm kan je met de telenet afstandsbediening niet rechtreeks bereiken.

Als ik op de context knop van de telenet afstandsbediening druk krijg ik het kleine venster met de opties live kijken, info en ondertiteling. Dus vanuit hetzelfde scherm krijg ik met context knop van telenet een ander scherm dan met de info knop van de harmony. Hoe zit dit bij jou dan?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv-box en harmony afstandsbediening

Ja je hebt gelijk. Er is een verschil.

Maar context knop op Telenet ab en dan doorklikken op “Info” , dan kom ik op hetzelfde scherm als wanneer ik op de info knop vd Logitech AB klik.

 

De hub zit vlak bij de TV box, dus ja dat is ook een IR blaster.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Tv-box en harmony afstandsbediening

Op zich heeft de harmony meer mogelijkheden, je kan rechtstreeks naar het info scherm, naar de tv-theek en naar je opnames, wat met de telenet afstandsbediening niet kan. Daar staat wel tegenover dat je geen profielknop hebt en geen contextknop maar ik kan wel zonder persoonlijk...

En ook de stembediening werkt niet maar vermits je daar een knop moet voor indrukken voor je spreekt kan ik waarschijnlijk hetzelfde doen met een druk op mijn harmony afstandsbediening.

0 Likes