Beantwoorden
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Tv box geluidsprobleem

Nu dat ik al heel wat heb getest kan ik het volgende toch wel met zekerheid zeggen. Ik kocht onlangs een nieuwe televisie van Philips. Tegelijk schakelde ik over van de oude digicorders naar de nieuwe tv boxen. Ik heb er zo twee. Eentje boven en eentje beneden. De tv box beneden hangt met HDMI ARC rechtstreeks op mijn tv. Van de tv gaat nog een HDMI ARC naar een JBL soundbar. Het geluid komt dus via de soundbar. Normaal is het de bedoeling dat alle apparaten naar de diverse HDMI poorten gaan van de soundbar en dan 1 HDMI naar de tv. Dat gaat dus niet want dat geeft allerlei problemen. Ik heb dan zelden beeld op de tv. Even voor de duidelijkheid, de soundbar is gemaakt om 4k door te sturen.

Ok, dan maar de tv box rechtstreeks op de tv. Op zich werkt alles. Alleen heb ik random af en toe voor een tiental seconden uitval van de soundbar. Het geluid gaat dan even over de tv luidsprekers om na een tiental seconden weer over de soundbar te gaan. Soms 1 uur alles ok en soms enkele keren per uur dat dit gebeurt. Soms ook 2 uur zonder dit fenomeen. Alles wat ik afspeel via de soundbar blijft gewoon mooi spelen. Het is dus enkel als ik speel via de tv box dat het probleem zich voordoet. Heb het nooit gehad met de oude digicorders. Alle kabels zijn vernieuwd. Ik kan dus alleen maar besluiten dat de tv boxen een probleem hebben. En ze doen het beiden. Want ik heb ze al van kamer veranderd. Optische kabel gebruiken werkt ook niet. Wie weet hier iets meer over?

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv box geluidsprobleem

@Pelelaur 

Recent zijn er nog problemen gemeld met Philips en tv-box.

Ik denk dat je best zo snel mogelijk uw wagentje koppelt aan de andere Philips problemen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv box geluidsprobleem

@louishufk even corrigeren: de problemen met sommige Philips tv toestellen gaat enkel over het tegelijkertijd opstarten ervan in combinatie met de TV-box. Het tv-toestel lijkt geen signaal door te krijgen van de TV-box, waardoor er sneeuw of zwart beeld doorkomt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Tv box geluidsprobleem

Ik heb hetzelfde issue met een Sonos Beam. Kan een een hele tijd goed gaan en dan voor een vijftal seconden komt het geluid via de tv om dan vanzelf terug door de beam te komen.  Heb er nooit veel aandacht aan besteed maar ik ben blijkbaar niet de enige dan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Tv box geluidsprobleem

Probleem is er nog steeds. Is dit bekend bij Telenet? Het is echt lastig.

0 Likes
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Tv box geluidsprobleem

"Alleen heb ik random af en toe voor een tiental seconden uitval van de soundbar. Het geluid gaat dan even over de tv luidsprekers om na een tiental seconden weer over de soundbar te gaan."

 

Dit lijkt mij een probleem te zijn tussen de TV en de JBL soundbar en niet direct met de TV Box...

 

Even schetsen:

1. De TV Box zend zijn video/audio via de HDMI kabel naar de TV.

2. De TV zend dan de audio via ARC (Audio Return Channel) terug over de HDMI naar de Soundbar

 

Als er iets mis loopt in 2 en de ARC doet het even niet, dan gaat de TV er van uit dat er geen soundbar aanhangt en zal je dus audio horen uit de TV.

Moest er iets mis lopen in 1 dan zou je niets meer horen, maar dit is niet het geval hoor ik.

 

Dus zou ik eens in de settings van HDMI CEC kijken bij de TV onder easylink (de Philips naam voor HDMI CEC).  En ook in het TV luidspreker menu of je daar deze niet als extern kan forceren (dacht dat er een optie zo was als 'interne luidsprekers' : JA/NEE/Automatisch

0 Likes
bbo
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Tv box geluidsprobleem

beste,

 

Ik zit met identieke problemen als de openingspost.  zwart scherm, sneeuw, vertraging, uitval.  Ook philips met JBL en nieuwe tv box.   Ik heb als volgt gedaan: tv box op HDMI en soundbar op HDMI arc, correct?  Telenet kan mij niet helpen maar na 5 keer bellen zei men om de soundbar te koppelen aan de tv box via optische kabel.  Ik zou echter liever gebruik maken van de kwaliteitsvollere HDMI ARC verbinding.

Is er al een oplossing gevonden?

0 Likes