Tv box geluidsprobleem
Nu dat ik al heel wat heb getest kan ik het volgende toch wel met zekerheid zeggen. Ik kocht onlangs een nieuwe televisie van Philips. Tegelijk schakelde ik over van de oude digicorders naar de nieuwe tv boxen. Ik heb er zo twee. Eentje boven en eentje beneden. De tv box beneden hangt met HDMI ARC rechtstreeks op mijn tv. Van de tv gaat nog een HDMI ARC naar een JBL soundbar. Het geluid komt dus via de soundbar. Normaal is het de bedoeling dat alle apparaten naar de diverse HDMI poorten gaan van de soundbar en dan 1 HDMI naar de tv. Dat gaat dus niet want dat geeft allerlei problemen. Ik heb dan zelden beeld op de tv. Even voor de duidelijkheid, de soundbar is gemaakt om 4k door te sturen.
Ok, dan maar de tv box rechtstreeks op de tv. Op zich werkt alles. Alleen heb ik random af en toe voor een tiental seconden uitval van de soundbar. Het geluid gaat dan even over de tv luidsprekers om na een tiental seconden weer over de soundbar te gaan. Soms 1 uur alles ok en soms enkele keren per uur dat dit gebeurt. Soms ook 2 uur zonder dit fenomeen. Alles wat ik afspeel via de soundbar blijft gewoon mooi spelen. Het is dus enkel als ik speel via de tv box dat het probleem zich voordoet. Heb het nooit gehad met de oude digicorders. Alle kabels zijn vernieuwd. Ik kan dus alleen maar besluiten dat de tv boxen een probleem hebben. En ze doen het beiden. Want ik heb ze al van kamer veranderd. Optische kabel gebruiken werkt ook niet. Wie weet hier iets meer over?