24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo
Sinds een aantal weken gebruik ik de nieuwe telenet TV-box
ik heb een 4K tv en heb dan ook bij beeldinstelling voor 4K gekozen. Dit werkt goed.
echter: om de zoveel tijd staat het beeld plots op 720p, ik merk dit direct bij het bekijken van iets, het beeld is minder goed. ik pas het dan terug aan naar 4K en dan werkt het weer goed.
Hij lijkt dit om de zoveel tijd te vergeten, ik denk dat ik toch wel 4 a 5x per week de instelling terug op 4K moet zetten. Hebben hier nog mensen problemen mee?
mijn TV is een LG, nog maar paar weken oud...
@m-jan20 schreef:Wat voor merk is je TV?
Ik heb een Samsung 4K Curved TV en heb zelfs niet 4K als optie voor beeldresolutie... dit zou normaal gezien wel opgelost moeten geraken in toekomstige software updates.
@Davido schreef:mijn TV is een LG, nog maar paar weken oud...
Dit gaat waarschijnlijk in een toekomstige software update worden opgelost neem ik aan. Best toch even doorgeven aan Telenet zelf (zodat ontwikkelaars dit kunnen meenemen in toekomstige software updates.
ik heb een samsung Q led en instelling blijft altijd op 4K staan,miss even melden bij telenet?..
@smedtje1981 schreef:ik heb een samsung Q led en instelling blijft altijd op 4K staan,miss even melden bij telenet?..
Gebruik je de bij de TV-Box meegeleverde kabel? & welke HDMI-poort gebruik je?
probleem is er nog steeds bij mijn LG
ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel en gebruik hdmi 1 poort
die ik ondertussen ook al op HDR heb gezet, maar dit maakt geen verschil
ik zal telenet maar eens opbellen denk ik...
Ik had dit probleem ook zeer vaak bij m'n Samsung 4k, dan was het tot gisteren opgelost, nu springt is weer random van 4k naar 1080 of 720 en ook dagelijks dat tv ff seconde of 2 zwart gaat. Had ik bij vorige digicorder nooit. Er worden zaken opgelost, maar komen andere in de plaats, zoals soms vreemd glinsterend beeld bij live tv en niet synchroon lopen beeld-geluid, vb njam, vier... Netflix blijft ook uiterst wispelturig, de ene keer witte glinstering, dan weer uiterst blauwig donker beeld, doe dan de vergelijking met de Netflix tv app en zie je dat het puur aan de Telenet box ligt...heb al paar x gebeld, maar op den duur geef je op...
dat blauwig op de samsung tv ligt wel degelijk aan die tv zelf, instelling van kleuren die op automatisch staat ofzo, bij m'n tante zie ik dit fenomeen ook en die heeft nog de gewone digicorder van telenet en op haar laatste nieuwe samsung 4K tv heeft die ook zo blauw beeld, ze heeft me dit al zelf gezegd ook dat ze vind dat die blauwig beeld geeft.
zal iets zijn met via HDMI aangesloten toestellen dat deze zo een beeld geven denk ik.
@Master-Magic hoe komt het dan dat ik dit rare beeld enkel heb als ik Netflix via de telenet box kijk en niet via elk ander afspeelapparaat (tvapps, Xbox, laptop via HDMI,...)?
@Umbra666 zoals ik zei er moet iets zijn op die uitgang van de telenet digicorders en box die dit weergeeft,
dat je zo een blauwig beeld hebt,
zou eens moeten langs gaan bij m'n tante om te checken of het al is opgelost want haar zoon ging het eens bekijken die er niet veel van kent 😛
viel me op direct als ik keek naar haar tv.
als ik het kan oplossen meld ik het hier.
@Master-Magic @Umbra666 ik weet niet of mijn ervaring u verder helpt?
ik heb ook een samsung 4k 8000 serie, zodra de tvbox geplaatst was waren mijn kleuren veel te rood, ik heb dan mijn 14 dagen oud tv terug gezet naar fabriek instellingen, en dan de tv de box laten zoeken, sindsdien bijna nooit last tegenover veel anderen schokkend beeld enz nooit gehad, hout vasthouden.
Jos
Nu is het beeld van Netflix wel weer oké, zonder effectief iets te veranderen, Telenet heeft wel m'n modem eens volledig gereset paar weken terug, Netflix was daarna nog steeds raar bij sommige content. Nu lijkt ook dat terug beter. En op dit moment hoegenaamd geen of weinig problemen. Nu zo houden.