Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

VRT NU op TV-Box

VRT NU vanaf vandaag ook rechtstreeks op televisie te bekijken
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/09/vrt-nu-tv-app-gelanceerd/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
17 reacties
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

VRT NU op TV-Box

Je leest niet goed en haalt een paar dingen door elkaar. Ik zeg het volgende:

 

"Apps zoals VRT NU zijn ontwikkeld op pure Android TV boxes en niet geoptimaliseerd naar de beperkte CPU processing power van een Telenet box. Vandaar stotteren als de app daar niet op ontwikkeld is. Met updates zal dat wel verbeteren, maar ten nadele van doorontwikkeling op features en ter beschikking stellen op andere platformen (LG/Samsung smart-TV OS en Apple TV)."

 

Bugs en performance zijn verschillende dingen. Je kan wel een bug hebben die de performance beïnvloedt natuurlijk. Maar het komt erop neer dat de app niet ontwikkeld is op dergelijk beperkte hardware van de TV-box. Ze gaan dat op langere termijn er wel kunnen uit ontwikkelen.

 

De problemen die jij beschrijft op de iPad zijn andere (eerder functionele) problemen en zijn anders dan de problemen die hier worden beschreven op de TV-box.

 

Daarnaast kan VRT, met zijn hoeveelheid apps en zijn beperkte budgetten, niet op tegen mastodonten als Amazon en Netflix waar gigantische hoeveelheid ontwikkelaars zitten en dan ook nog maar 1 app moeten ontwikkelen.

 

Tenslotte werkt de VRTnu-app prima op de Chromecast met Google TV (Cortex-A55 quad-core Amlogic S905X3 CPU clocked at up to 1.9GHz paired with 2GB of RAM) die ik zelf uitvoerig al gebruikt heb maar zijn de klachten op de TV-box er wel. Dan ligt het verschil dus op de hardware. 

 

Ik zeg niet dat het aan de beperkte hardware van de Telenet-box ligt, maar ik zeg wel dat er een relatie te leggen is (na onderzoek). Dat jij dat interpreteert als afbreken, dat ligt eerder aan jou dan aan mijn stukje tekst 😉

JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

VRT NU op TV-Box

Ok, ben benieuwd hoe ze de release en app op de apple tv gaan aanpakken, hopelijk is die toch stabiel. Afwachten maar.

0 Likes
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

VRT NU op TV-Box

Hallo iedereen,


Bij mij zijn de performantie problemen opgelost, heb geen schokken meer op de vrt nu app.  (Ik denk met laatste update 4.40)

Testen maar.

op Apple TV werkte hij perfect van’t begin.  Die is er ook nu.

Goed werk telenet !

0 Likes