Beantwoorden
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Is het mogelijk dat de nieuwe tv-box plots meer verbruikt van mijn maandelijks volume?

zou mij op zich verbazen maar mijn verbruik swingt de pan uit de laatste dagen in verhouding met een maand geleden.  Met nog 14 dagen te gaan zit ik al mijn 200gb, terwijl dit anders nooit is.  Ik gebruik geen streamingservice zoals Netflix. 

 

Kan het te maken hebben met opgenomen programma’s? Maar dat zou toch nooit zoveel mogen zijn? Of kan dit wel?

0 Likes
16 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbruik maandelijks volume TV-box


@Sjekke@  schreef:
Waarom zou een internet verbruik naar boven mogen gaan met een TV box? Vandaag heeft een Digicorder toch ook geen impact. Dit zou betekenen dat je evenveel betaald maar je internetaansluiting wordt trager? 

Daar kan je toch niet mee akkoord gaan. 


@Sjekke, de gewone interactieve toepassingen (opnames, terugkijk-TV, TV-theek, uitgesteld kijken, stembediening, ...) van de TV-box hebben inderdaad geen impact op je internetverbruik of snelheid. Dit wordt door de modem van Telenet apart gehouden, want dit is TV gedrag.

 

Wat wel meetelt voor je verbruik en impact kan hebben op je snelheid is het gebruik van de apps op de TV-box. YouTube en Netflix bijvoorbeeld tellen gewoon mee op je Telemeter en kunnen je verbinding ook vertragen bij gebruik, net als wanneer je het op een ander toestel zou gebruiken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verbruik maandelijks volume TV-box


@Suzy  schreef:

@Sjekke@  schreef:
Waarom zou een internet verbruik naar boven mogen gaan met een TV box? Vandaag heeft een Digicorder toch ook geen impact. Dit zou betekenen dat je evenveel betaald maar je internetaansluiting wordt trager? 

Daar kan je toch niet mee akkoord gaan. 


@Sjekke, de gewone interactieve toepassingen (opnames, terugkijk-TV, TV-theek, uitgesteld kijken, stembediening, ...) van de TV-box hebben inderdaad geen impact op je internetverbruik of snelheid. Dit wordt door de modem van Telenet apart gehouden, want dit is TV gedrag.

 

Wat wel meetelt voor je verbruik en impact kan hebben op je snelheid is het gebruik van de apps op de TV-box. YouTube en Netflix bijvoorbeeld tellen gewoon mee op je Telemeter en kunnen je verbinding ook vertragen bij gebruik, net als wanneer je het op een ander toestel zou gebruiken. 


ok duidelijk 

0 Likes