Beantwoorden
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verschil Telenet TV app mét of zonder VPN?

Hallo,

Weet iemand hoe het komt dat de Telenet tv app wél werkt mét VPN in Spanje en zonder VPN niet (op mijn samsung s10) (wifi)

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel:Telenet TV Verschil mét of zonder VPN?

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verschil Telenet TV app mét of zonder VPN?

Normaal zou Telenet TV ook in Spanje (EU) gewoon moeten werken. De lokatie bepaling in geval van een verbinding via wifi is op basis van het IP-adres. Ondanks dat je in Spanje bent, kan het zijn dat je een buitenlands (niet EU) IP adres gebruikt.Bezoek eens als je via wifi verbonden bent de site iplocation.com

Wat toont deze als lokatie?

Hoe krijg je de wifi aangeboden? Is dit een eigen abonnement bij een lokale provider, of misschien een voorziening voor een geheel complex?

Bijvoorbeeld het Duitse freifunk is een initiatief om voor een heel complex of dorp gratis wifi aan te bieden. Een soort provider onafhankelijk wifree. In dat model wordt zelf al VPN gebruikt. Misschien is er van zoiets sprake voor je wifi verbinding


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verschil Telenet TV app mét of zonder VPN?

@Elipel sturf eens naar de volgende URL : https://whatismyipaddress.com/

hier kan je zien bij "my ip information" in welk land je ip adres gekend is. Als daar een niet europees land staat, moet je dus tv kijken met vpn aan 😉

Je wifi is dit via een 4G hotspot of van een internet provider in Spanje ? Want dan kan het zijn dat als je een provider van bijvoorbeeld Andorra hebt dat die je connectie als buiten EU beschouwd en dus je Telenet Tv niet werkt. Andorra is hierin een speciaal geval.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verschil Telenet TV app mét of zonder VPN?

Ik zit in Tenerife en het ip adres geeft dat ook aan. Zou Telenet de Canarische eilanden niet zien als Spanje zijnde?

De wifi is via provider in Tenerife (Fiber 250 MBps).

Zet ik een proef vpn aan dan veranderd de locatie naar een server in Madrid

0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verschil Telenet TV app mét of zonder VPN?

De provider hier heeft mijn IP adres aangepast.

Géén problemen meer

0 Likes