Beantwoorden
Tom-VA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Verschil opnames TV-box en Digicorder

De telenet tv box neemt op in de cloud. We krijgen 200u. Hoeveel uur kan ik opnemen op een digicorder?

Kunnen we op een tv box alle opnames van alle zenders bekijken op een ander toestel via de app? Bij een digicorder is dit niet het geval.

Zeker die laatste vraag is belangrijk omdat het verplaatsings mogelijkheden toelaat van de tv (weg uit de living) en we het dan kunnen toelaten via een tablet. Opnames van nickelodeon jr kunnen we via de digicorder niet op de tablet/smartphone bekijken

 

Titel aangepast door CaroDW (Mod) | Originele titel: tv box vs digicorder in opnames

0 Likes
6 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Verschil opnames TV-box en Digicorder

Dit zal +/- gelijk zijn vermoed ik 

HD 1080 TV vereist een bitrate van 4 à 8 Mbps

Een Digicorder heeft een HD van 500 GB

Dus bij benadering 500*10**9*8/(6*10**6*3600) = 185 h

 

Wat de digicorder opnames betreft deze zijn voor zover mij bekend op het eigen (interne) netwerk via Yelo Play te bekijken, toegegeven deze app is bv. niet voorhanden op android TV in tegenstelling tot bv.  de Telenet TV app

Blijkbaar is yelo play op android TV wel toegankelijk via de app Kodi, in hoeverre op deze manier eventueel via eigen netwerk) toegang zou verkregen worden tot opnames is mij evenwel onbekend

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil opnames TV-box en Digicorder

@M_016 

Voor alle duidelijkheid: het is effectief zo dat er slechts een handvol zenders zijn waarvan de opnames op digicorder op een ander toestel dan op de aangesloten TV bekeken kunnen worden. Dus met de Yelo app op een PC of tablet, foon bvb.

Het is zelfs zo dat er in Yelo TV een filter bestaat (die je kan aan- of afzetten) zodat je, wanneer je de opnames opvraagt, je enkel die opnames te zien krijgt die je ook op dat toestel kan bekijken. En die lijst is niet erg groot hoor ...

Je kan dus alle zenders opnemen met een digicorder maar die opnames kan je, voor het overgrote deel, enkel op de aangesloten TV bekijken. Heb je twee digicorders en die zijn geshared, kan je wel op beide TV's alle opnames bekijken van de beide digicorders.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verschil opnames TV-box en Digicorder

@M_016 op de tv box zijn er minder opname muren dan op de digicorder, je kan dus in theorie alle programma's van de tv box bekijken in een app op een ander toestel.

update: heb eens getest met padington op nick jr, en kan deze bekijken via de website en app wat ik had opgenomen, dus het is mogelijk met de tv box en app op een ander toestel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verschil opnames TV-box en Digicorder

Het klopt zijn niet alle zender enkel nederlandse gesproken zenders (+-25zenders)  op zenders bbc ,zdf , tf1  werkt het niet

Zal het niet met rechten te makken hebben er zal daarvoor onderhandelt moeten worden bij box werken deze zenders

altijd natuurlijk maar 1 jaar nu daarna wordt het verwijdert

Screenshot_20220821-032354.pngScreenshot_20220821-032222.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil opnames TV-box en Digicorder

@luc55 

Of het nu met rechten te maken heeft of niet, het gaat hoogst waarschijnlijk niet meer veranderen. Men heeft liever dat we allemaal overstappen naar de TV Box.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verschil opnames TV-box en Digicorder

We wachten nog even op de opvolger er zit +- 5 jaar tussen dat is eens berekend daar wachten veel mensen lees ik op de forums

In april is de box 4 jaar op de markt

0 Likes