Beantwoorden
Moraelin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Als ik met de tvbox remote de tvbox aanzet dan start de gekoppelde tv (LG) ook op.

De tv is optisch geluid uit gekoppeld met mijn Marantz en ik kan het volume van deze Marantz ook met de tvbox remote controleren.

Tot daar het goeie nieuws.

 

Mijn probleem nu is dat ik nog steeds mijn versterker met aparte remote moet aanzetten, dit terwijl de tvbox remote wel degelijk dit zou knn.

Is er een manier om:

A. de Marantz samen met de tvbox op te starten (preferable)

B. de aan/uit knop top links die nu als tv gelabeled staat op de tvbox remote te gebruiken om de Marantz op te starten ?

 

Indien niet dan een gemiste kans om alle remotes te vervangen door 1 (tot nu toe werktte ik met universal remote die 3 toestellen aanstuurde).

 

Grtn,

 

Peter

 

 

Peter

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Versterker opstarten samen met tvbox en tv

0 Likes
10 reacties
Ex-Netweter
 

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

0 Likes
Moraelin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Thx, heb ik gedaan maar dat werkt enkel voor geluid en dat werkt zoals hierboven omschreven.

Zie niet in waarom het ook niet kan gebruikt worden om de versterker zelf op te starten maar zie nergens uitgelegd hoe dit in te stellen op de tv box remote.

Is in principe niet meer dan 1 extra lijntje code in de opstartprocedure of een knop herprogrammeren volgende correcte code.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Dan zal je met een universele afstandsbediening moeten werken en niet met de Telenet-afstandsbediening.

0 Likes
Moraelin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Gemiste kans van Telenet dan, hoop dat er toch nog een oplossing bestaat.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

@Moraelin 

Zou je het niet kunnen proberen met een optische kabel tussen tv en tv box ? En als dan de tv opstart + tv box dat die versterker ook aan gaat ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Als je naar tvbox instellingen gaat naar Auto Tv, staat erbij:

"Activeer deze optie om alle toestellen die aangesloten zijn via een HDMI-kabel tegelijk met de telenet tv-box aan of uit te zetten. Je toestellen moeten wel compatibel zijn"

Dus bv hier spring tv en tvbox te samen aan, en soundbar volgt vanwege er een signaal via HDMI CEC op arc/earc komt. 

Ook heb ik ingesteld op tv, als ik alleen tv uit of aanzet de soundbar ook volgt, vandaar de CEC functie. Je toestellen moeten wel allemaal compatibel zijn met HDMI CEC en ook actief staan.

Inverband met afstandsbediening... Heb ooit voor keuze Marantz of Yamaha gestaan, ben voor laatste gegaan. Het grote voordeel was dat je alle toestellen kon ingeven met codes, maar als er geen codes waren, kon ik op men Yamaha ab macro functie inschakelen, de 2 abs tegenovereen leggen, en dan de knop induwen van de ene ab, zodat de Yamaha ab het signaal van bepaalde knoppen lett kopieerde.

Mss dat je eens naar zo een universele ab moet zoeken met macro functie/kopieer functie?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

@Moraelin 

Het zal alleen werken als je je Marantz versterker kan aansluiten (via HDMI arc van je TV) met een HDMI kabel.

Het werkt niet omdat de aansluiting met een optische kabel is.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box


@Moraelin  schreef:

Gemiste kans van Telenet dan, hoop dat er toch nog een oplossing bestaat.


De oplossing is een universele afstandsbediening die tv, versterker en de Telenet TV-box bedient.

0 Likes
VenimK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box

Het is CEC dat voor de communicatie zorgt bij apparaten

ARC zorgt enkel voor de Audio Return Channel op de hdmi poort

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Versterker opstarten samen met tv via remote TV-box


@VenimK  schreef:

Het is CEC dat voor de communicatie zorgt bij apparaten

ARC zorgt enkel voor de Audio Return Channel op de hdmi poort


Helemaal correct maar om het nog wat verwarrender te maken spreekt LG helemaal niet over CEC maar over Simplink. De vraagsteller moet dus zoals @DeLLiAnO zegt die bepaalde functie aanzetten op de TV Box maar ook controleren of de Simplink op zijn LG TV aanstaat. Standaard is dit het geval maar je weet maar nooit.

Maar er zijn jammer genoeg nog wel wat problemen met CEC. De basisfunctionaliteit werkt grotendeels zonder problemen maar elk merk heeft zijn eigen idee over de implementatie hiervan en dat is ook de reden waarom ze CEC een eigen naam hebben gegeven. Dit kan jammer genoeg tot frustraties leiden in combinatie met sommige apparaten. Er bestaat geen standaardisatie hiervan, hoe bizar het ook lijkt.

Philips noemt deze technologie Easylink, bij Samsung is het dan weer Anynet+, Sony heeft de term Bravia Link bedacht. Alleen Vizio gebruikt de term CEC.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.