Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Vertragingen op Tvbox

Hey, sinds een paar dagen, laad zowat alles zeer traag op met de nieuwe tvbox, zenders in tv-gids, pics in de tvtheek laden maar mondjesmaat op, nog iemand dit probleem?

Follow the White Rabbit
0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertragingen op Tvbox

@Umbra666 box al eens herstart met knop vanachter ????

kan ook zijn doordat er meer mensen thuis zijn en kids er meer verbruik is van het internet in je buurt en zo alles vertraagd (alles van deze dingen die je opnoemt komen via internet door) als de box herstarten niet helpt zal je nog beetje geduld moeten hebben tot de vakantie voorbij is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Vertragingen op Tvbox

@Master-Magic tvbox reeds herstart, zonder beterschap, zou toch niet mogen dat de tvbox traag gaat omdat anderen ook thuis zijn, als ik mn snelheid meet zowel op tv als laptip gaat deze ruim over de 150Mbps. Netflix gaat toch ook volledig op internet, daar niets last.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Vertragingen op Tvbox

Nu ook bij film op Netflix rare kleuren, zo'n glinstering (extra wit) rond haar en gezichten/ogen en witte kader rond film. Dit probleem had ik in begin ook, maar was laatste weken ok, nu dus terug. Bij serie 'you' had ik dit niet, nu dus terug Netflix via tv app.

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Vertragingen op Tvbox

Dit zou inderdaad niet mogen, zijn het alleen zaken die internet nodig hebben die lang duren (opname starten, serie opvragen, Netflix app, ...) of ook gewoon zappen, instellingen openen, ... ?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Vertragingen op Tvbox

@m-jan20 met opstarten, zappen geen probleem, zijn indd zaken die internet nodig hebben, maar ik kijk vaak in de daluren, terwijl kinderen en ouderen al lang in hun bed liggen, dus aan overbelasting kan het niet liggen. 

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vertragingen op Tvbox

@Umbra666 in de vakantie zijn er meer mensen thuis dan enkel kinderen, in je buurt zal het internet even overbelast zijn of heel veel die gebruik maken van de telenet box, in Nederland zitten ze ook op diezelfde cloud en daar is er ook vakantie, dus ook veel gebruik daar.

ik merkte daarnet ook op bij een opname na 00.00 uur dat het geluid soms wegging bij het afspelen omdat ik had doorgespoeld, net of de speler van de telenet box moeilijk kon volgen met de stream die binnenkomt van de cloud en bijna wou crashen, 

heb de opname moeten stoppen, was van stories, een opname van Louis neefs 20 jaar later met muziek en was zelf tijdens de gesprekken met zijn zoon, dus de opname zelf.

tijdens andere opnames kwam het ook voor van Vier.

dacht dat die verbinding met de cloud enzo via IP6 gaat, maar daar ben ik niet zeker van, dat kan de reden zijn ook, niet stabiel enzo.

merk dat soms op in het weekend ook als er veel thuis zijn en s'avonds als er veel tv kijken en dingen opnemen denk ik dat het soms blokkeert.

is al sinds september sinds er veel testers zijn bijgekomen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vertragingen op Tvbox

@Umbra666 anders moet u uw modem eens terug opstarten, sterker uit ook van tv box eerst modem volledig opstarten alle lichtjes moeten branden! en dan pas de tv box terug opstarten.

Jos

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Vertragingen op Tvbox

@Ex-Netweter allemaal reeds gedaan, ook raar dat het vb maar bij sommige series/films is op netflix en dat traag laden, hopelijk lost het zichzelf op, want van hieruit heb ik al het mogelijke reeds gedaan. HDMI kabel is de oorspronkelijke van telenet, heb er al andere aangekoppeld van mmzelf 4k HDMI 2.0 60Hz...

Follow the White Rabbit
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vertragingen op Tvbox

@Umbra666 ik zou het toch ook nog eens melden op nr 015 33 44 88 omdat iedereen het niet heeft, ikzelf heb play more,  netfliks enz niet gewild en het valt mij op mensen die het hebben meer last hebben uitvallen enz, ik heb zelden een opname die niet gelukt is, dus de oorzaak moet volgens mij gezocht worden play more netfliks enz, dat die op een of andere reden meer vereisen.

0 Likes
Primski
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
π-DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Nog geen reader's digest? :-)

Vertragingen op Tvbox

Ook ik heb opgemerkt dat door tv gids bladeren trager gaat dan ik op de knop duw. Ik ben soms al enkele zenders verder en het beeld nog niet.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Vertragingen op Tvbox

Je kan ook nog proberen te resetten naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XiaoShiZi2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Vertragingen op Tvbox

Melden op het nummer 015 33 44 88 en vragen om technieker te laten langskomen om de kabel op de gevel te laten nazien. Kan gelijkaardig probleem zijn zoals hier bij ons was met 2de tvbox en blokjes op scherm tijdens surfen met laptop, tablet en gsm terwijl naar Fransche zender keken. is dan ook via het internet. Oplossing was de kabel op de gevel nieuwe laten leggen en aansluiten. Succes. en prettig eindejaar, XSZ

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Vertragingen op Tvbox

Ik denk dat geen van deze oorzaken van @XiaoShiZi2@Ex-Netweter@Master-Magic aan de oorzak kan liggen aangezien de TV-Box zelf traag is (opstarten, instellingen laden, ...) en dit dus niet echt met internet/kabel heeft te maken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vertragingen op Tvbox

@m-jan20 blijkbaar hebt u het antwoord van @Umbra666 gemist ik heb het hieronder nog eens geplakt.

 

@thomiwilli1 met opstarten, zappen geen probleem, zijn indd zaken die internet nodig hebben, maar ik kijk vaak in de daluren, terwijl kinderen en ouderen al lang in hun bed liggen, dus aan overbelasting kan het niet liggen.