Beantwoorden
QoffeePanda
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Volume regelen via Telenet-afstandsbediening lukt niet

Hi allemaal,

Waarschijnlijk is de vraag reeds meermaals gesteld, maar ik heb er nog steeds geen werkende oplossing voor gevonden...

Sinds de eerste batterijwissel op de afstandsbediening van de nieuwe Telenet TV-box, kunnen we het volume niet meer regelen. Ook de mute-knop werkt niet meer.
Intussen had ik gehoopt dat een verhuis alles zou oplossen, mits we ook een nieuwe WiFI6-modem hebben en daardoor alles ook eens deftig herstart werd.
Het volume valt niet meer te regelen sinds enkele maanden, en ik heb me er al gek achter gezocht.

Ik heb een Sony TV en Sony-soundbar (verbonden via ARC op HDMI-3), de TV-box zit op HDMI-1.
Ook het opnieuw koppelen (uitvoer Sony TV of Sony-versterker) via het menu van de TV-box haalt niets uit. Indien de soundbar niet is aangesloten, werkt het volume nog steeds niet via de Telenet-afstandsbediening, enkel via de Sony-afstandsbediening.

Elke vorm van hulp of tips worden zeer geapprecieerd!

8 reacties
Bolle187
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Moet je de soundbar niet koppelen aan de tv box ipv op de tv hdmi ?

Je tv box eens herstellen naar fabrieksinstellingen kan ook soms wonderen doen.

Systeem laten updaten en niet automatisch laten koppelen maar handmatig instellen op de tv box.

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Bolle187  schreef:

Moet je de soundbar niet koppelen aan de tv box ipv op de tv hdmi ?

Neen, dat is een veel gemaakte fout. De opstelling van @QoffeePanda is de juiste!

QoffeePanda
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor jullie antwoorden intussen.

Het heeft inderdaad altijd op die manier gewerkt. TV-box reset is ook reeds gebeurd, maar was dan ook een nieuwe.

Zowel de TV als de TV-box zijn beide up-to-date wat betreft systeemupdates.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen, is de soundbar te koppelen dmv een optische kabel aan te tv of de tv-box.

Cordan
Freshman Beetjesweter
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Heb het ook aan de hand gehad!

Hier de oplossing!

Druk op het huisje op je telenet afstands bediening en ga naar het tandwieletje helemaal rechts boven op het scherm en druk op ok.

Ga naar"beeld en geluid", druk onder in de lijst op "afstansbediening aan audiosysteem koppelen" en dan verschijnt "tv koppelen" en " versterker koppelen, druk op " tv koppelen" en volg dan de instucties!

QoffeePanda
Experienced Beetjesweter

Hi Cordan,

Bedankt voor je antwoord, maar ook dit heb ik reeds meermaals uitgevoerd.
Hij lijkt ook de Soundbar niet automatisch te herkennen, zelfs niet via het manueel invoeren van het serienummer.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Hoe ik het doe (LG TV en Denon versterker dus niet dezelfde setup): Telenet afstandsbediening staat ingesteld om de TV te bedienen, de TV zal dan via HDMI ARC het volume van de soundbar/versterker bedienen.

Werkt dat misschien wel voor je?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
QoffeePanda
Experienced Beetjesweter

Zo heeft het eerst ook gewerkt vermoed ik, voor de battery swap. Denk dat veel mensen pas daarna ook met het vreemde issue zitten.

QoffeePanda
Experienced Beetjesweter

Gisteravond nogmaals alles herbekeken omdat het geluid compleet niet meer werkte. Soundbar losgekoppeld van HDMI-3 (ARC)

Sony TV gereset en geluid gestuurd via tv ipv luidsprekers/versterker.
Geluidsinstellingen op Telenet TV Box weer gereset naar geluid besturen via tv in plaats van Sony versterker (onderste twee instellingen in Menu Geluid)
Daarna kon ik de Sony TV wel weer "koppelen" en kwam het geluidssignaal terug binnen.
Toen kon ik zowel het geluid bedienen van de tv via de Telenet afstandsbediening.

Daarna Soundbar weer aangekoppeld en nu kan ik via beide afstandsbedieningen opnieuw het geluid van de Soundbar beheren!