24770
netweters
|
152551
antwoorden
|
20720
vragen
|
Betreft : TV-box compatibel met nieuwe OLED van LG (in dit geval OLED48C46LA). Met deze flatscreen kan je in principe ook de zenders van de TV-box wijzigen/ kiezen na een instelling in het TV-toestel te voltooien (Externe apparaten-Decoder-Alles weergeven-Telenet selecteren-CH testen of dit wijzigt,...). Heb deze handeling trouwens al tientallen keren feilloos kunnen uitvoeren maar met de laatste versie van TV-boxen lukt het blijkbaar niet meer . Deze instelling ging steeds feilloos met de klassieke Digicorders (die met een coax-aansluiting dus). Telenet wijst met de vinger naar LG en omgekeerd. Oplossing @Suzy ?
Welk type TV-box heb je? Voor TV-box IP zal de Universele Afstandsbediening van de Magic Remote niet werken, dat model TV-box gebruikt enkel Bluetooth en geen IR.
Bij mij werkte het perfect voor m'n TV Box V1, even als test de instellingen voor Universele Afstandsbediening gewist.
Daarna HDMI CEC geprobeerd, werkte helaas niet (moeilijk te zeggen of dat aan LG of Telenet ligt). Dan toch maar opnieuw doorlopen voor de Universele Afstandsbediening en het werkte niet meer door Telenet te selecteren. Dat is zeker en vast een LG probleem, het is immers de LG Magic Remote die IR signalen stuurt naar de TV-box.
Daarna heb ik het opnieuw geprobeerd, maar Arris (fabrikant van m'n TV-box) geselecteerd. Dat werkte wel.
Beste Krak,
Bedankt voor je reactie alvast.
Ik wil mijn originele afstandsbediening (Magic Remote) van de nieuwe OLED-TV universeel (koppelen) met de nieuwe TV box IP. Zoals eerder gemeld ,ging deze procedure wel met eerdere TV-boxen IP én met dezelfde type flatscreen-modellen van LG zelfs. Het euvel ligt dus aan de software van de meest recente TV boxen IP. En waarom stuur ik via dit medium omdat men geen gehoor vind bij de klantendienst rechtstreeks van Telenet. LG België ondervindt ook die onbereikbaarheid helaas met hun technische diensten.
Neen, dat is geen softwarematig probleem bij Telenet
LG gebruikt bij de Magic Remote een "universele afstandsbediening" modus, waarbij de afstandsbediening rechtstreeks signalen stuurt naar de TV-box ipv dat de TV dat via HDMI doet. Daarom moet je ook die installatie stappen doorlopen, om de Magic Remote in te stellen.
De TV-box IP heeft echter enkel ondersteuning voor Bluetooth en heeft dus helemaal geen IR-sensor om signalen naar te sturen. Bijgevolg is de functie die LG aanbiedt dus niet compatibel met de TV-box IP en dat kan ook niet opgelost worden met een software update (aangezien die sensor niet magischerwijs toegevoegd kan worden).
Het alternatief is dat LG terugvalt op HDMI CEC (dus signalen versturen via de HDMI kabel) maar dat lijkt (zelfs bij de oudere TV-boxen) niet te werken in combinatie met mijn LG TV (kan uiteraard niet nakijken of dat bij jou ook zo is). Of dat een software probleem is aan de kant van Telenet, of een probleem in de implementatie van LG kunnen jij en ik als gebruiker ook niet weten.
Beste,
Nogmaals ; het werkte voorheen wel. Ben uitbater TV-winkel. Met de meest recente TVboxen IP helaas niet meer. Afgelopen week tweemaal ondervonden.