24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds een goede week heb ik problemen met het bekijken van opnames of terugkijken naar een programma. Ook via de tvgids naar netflix gaan lukt niet meer(foutcode tvq-pb-101(8.1) ). Ik raak telkens tot het moment dat ik kan kiezen om het programma te bekijken, maar daarna krijg ik foutmelding CS2518 (sorry,kunnen dit niet afspelen) bij terugkijk tv en CS2218 bij poging bekijken opnames. Heel erg vervelend.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Problemen bij bekijken opnames en terugkijk tv
Trek de toestellen uit de stroom stekker ook de modem ook 5 min uit en laat rustig opstarten daarna
@Sam84 Dat is een internet probleem op je toestel, is deze via wifi ingesteld of via een utp kabel verbonden, als dit via wifi is, dat is geen aangeraden optie voor op aanvraag en terug kijk tv, wifi kan gestoord worden door apparaten in de buurt.
Hoi, is niet via WiFi,hangt via utp verbonden
Hoi,neen, is wel degelijk een TVbox
Goeie tip,maar praktisch niet haalbaar. Tvbox en modem hangen te ver uit elkaar. Modem hangt in fietsgang, bij de zekeringskast
Soms zijn bepaalde zaken inderdaad moeilijk te doen of te testen akkoord. Maar goed het zijn wel van die dingen om toch eens te proberen en te zien of het een oplossing kan geven. Nu blijkt dus dat je met wifi verbonden bent maar je modem hangt totaal ergens anders dus niet in de buurt. Dus er zijn dan factoren die mee spelen , te slecht wifi signaal , dat je er dus te ver vanaf zit. Of als je nog andere toestellen er tussen hebt voor je wifi te verbeteren , kan zijn een AP of een router , dat daar het probleem zich stelt.
Moest je het dan met een kabel testen en het werkt dan goed of perfect weet je eigenlijk al dat je het in je netwerkopstelling moet gaan zoeken. Moest het als nog geen verbetering geven dan kan je al eens overleggen om je tv box om te ruilen of misschien ligt er een probleem aan de modem of ergens anders achterliggend.
Is al een oude installatie zo te horen dat de modem naast de zekeringskast hangt niet de beste locatie
Al zeker voor de wifi niet
Had ook dit probleem. Diagnose via instellingen op de decoder zoals wordt aanbevolen op de site van Telenet zelf CS2218. Gaf alles ok...
Modem heropstarten hielp niet.
Wat wel hielp de decoder 5min uit het stopcontact. Laten herstarten zodat meding "welcome" er in 35 talen op komt en het bekende telenet smiley.
Probleem was verholpen.
rg