Beantwoorden
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Ik wil Telenet tv bestellen om te kijken via SHIELD tv met de Telenet app zodat ik alles kan bedienen met de afstandsbediening (niet casten). Heb ik die nieuwe decoder daar voor nodig, ik beschik over de ci module ? Mijn internet aansluiting is fibernet. Iemand die hier wat uitleg over kan geven

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet tv via SHIELD TV

Tags (2)
0 Likes
24 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Met je CI module kan je wel Yelo app gebruiken, wil je de Telenet tv app gebruiken heb je een Telenet box nodig die moeilijk te vinden is voorlopig.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Bedankt voor je antwoordt, ik ga er vanuit bij nieuwe aansluiting tv dat er dan zo een Telenet box bij is, zo wordt het toch geadverteerd ?

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?


@Abertocapo  schreef:

Bedankt voor je antwoordt, ik ga er vanuit bij nieuwe aansluiting tv dat er dan zo een Telenet box bij is, zo wordt het toch geadverteerd ?


Ja, die krijg je er "gratis" bij (inbegrepen in de prijs). 

 

Ben je nog van plan de Digicorder/TV Box effectief te gebruiken? Of wil je alleen de app gebruiken? Zo niet, kan je YUGO eens bekijken (TV zonder decorder) of TV Vlaanderen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Heb tv Vlaanderen, beeld is niet om aan te kijken, de gratis zenders wel, vtm 3 & 4 is zelfs geen HD en op een 65inch, das huilen met de pet op. Yugo is wel een pack en wil ik niet. De yelo app is niet beschikbaar op de Shield & de Telenet tv app wel en te bedienen met originele afst.bed. tv.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5192
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?


@Abertocapo  schreef:

Bedankt voor je antwoordt, ik ga er vanuit bij nieuwe aansluiting tv dat er dan zo een Telenet box bij is, zo wordt het toch geadverteerd ?




In principe krijgen de nieuwe klanten de TV-Box, maar dat is niet altijd zo. Er is een chronisch gebrek aan TV-Boxen dus het kan zijn dat je een Digicorder krijgt.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Vroeger was het er uitstekende Stievie voor €10/maand, maar dat is helaas verdwenen 😕 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Ik wil voornamelijk die app kunnen gebruiken via de SHIELD want de upscaling van dat toestel geeft je veel beter beeld op een 4K dan rechtstreeks uit een decoder. Digicorder kan ik niks mee doen, opnemen doe ik toch niks.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Dan lijkt het met wel echt zonde om zo'n duur abonnement te nemen (€28/maand) enkel en alleen voor die app... Het kan natuurlijk altijd, als je dit het waard vindt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5192
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

@Abertocapo 

Het beste beeld heb je allicht als je de tv het werk laat doen. Gebruik dan de CI+.  Je kan gemakkelijk testen door je tv in te stellen (naar keuze op compact signaal of op het basisaanbod). Op compact signaal vergelijk dan één of Canvas (beiden in HD) met bijvoorbeeld vtm of vier (in SD).

0 Likes
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Er is toch maar 1 “duur” tv abonnement , ci module, Telenet box, digicorder, nadeel ci module zapt traag en epg 2 dagen, dat ding is ook nog nooit ge-update denk ik. Casten met iPad of telefoon is leuk voor YouTube /spotify maar om tv te zien 👎

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5192
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?


@Abertocapo  schreef:

Er is toch maar 1 “duur” tv abonnement , ci module, Telenet box, digicorder, nadeel ci module zapt traag en epg 2 dagen, dat ding is ook nog nooit ge-update denk ik. Casten met iPad of telefoon is leuk voor YouTube /spotify maar om tv te zien 👎


CI+ module heeft geen invloed op de zaptijd.

Bij de tv's maar ook bij digicorder, digibox, tv-box en ... als je bij korte nummers (1 - 9) het cijfer ingeeft en direct op de ok toets drukt zal het sneller gaan. Voor alle toestellen volgt de zefde logica: als je bijvoorbeeld 1 indrukt, wens je kanaal 1, of wens je een kanaal tussen 10 en 19 of wens je een kanaal tussen 100 en 199 en bij sommige toestellen ook nog tussen 1000 en 1999. Er is dus een wachttijd om de gebruiker de gelegenheid te geven om nog een tweede en volgende toetsen in te drukken. Deze wachttijd kan bij het ene merk of model wat langer zijn dan bij het andere.

0 Likes
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Klopt, maar niet program + of -

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5192
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

@Abertocapo 

De CI+ interface staat volledig buiten het zappen. De CI+ geeft de sleutel voor de decodering en die wordt regelmatig geüpdatet.  De tv zelf, als de functie niet uitgezet werd, zal de kanalen bijwerken.

 

De digitale tv's werken meestal met een specifiek Linux systeem (goedkoop want gratis), daar is een processor in nodig. Een analoge tv heeft geen processor nodig. Vooruitgans is niet altijd steeds sneller.

Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wat nodig om tv te kijken via Telenet op SHIELD TV?

Heb hier nu satelliet schotel staan met motor, ook via ci en das nog erger, bij het verzetten van kanaal op andere richting heb ik soms geen beeld tot dat ik zender verzet omdat de module niet decodeerd, bij free to Air kanalen geen probleem maar betaal zenders wel. Zo is het altijd wel iets 🥶

0 Likes