41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Nieuwe Humax TV Box geïnstalleerd (model 2008C-STB-TN). Reeds initiële foutmelding bij installatie (kan geen accountgegevens vinden) maar die verdween na een paar minuten.
TV Box start verder op maar krijg foutcode 100:51 ('Deze Zender is zo meteen beschikbaar ...') bij alle zenders behalve Een en Canvas. Vermoedelijk dus een probleem met CI+ keys.
Enkel IPTV diensten werken (TV Replay).
Alle kabels geverifieerd en OK.
Een cold boot (stekker uittrekken) of terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem niet op.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is de tv box die je hebt een officiële tv box van Telenet zelf ?
Als die niet officieel is van Telenet dan zal je die ook niet geactiveerd krijgen want je hebt wel digitale tv nodig van Telenet zelf die actief is op je account.
Het is wel degelijk een officieel toestel van Telenet. Is onderdeel van mijn nieuw One pakket.
Ah oke en heb je de tv box ook laten activeren ? Heb je dit al nagekeken via 'mijn Telenet' dat je tv box geactiveerd is?
Anders toch eens bellen of de activatie correct doorlopen is. Normaal gezien na activering zou je dus de tv box kunnen installeren en zal je een aantal stappen moeten doorlopen. Na die paar stappen is je tv box klaar voor gebruik.
Patrick, Ik zie inderdaad op Mijn Telenet nog de oude Digicorder geregistreerd staan.
Ik zal morgen eerst contact nemen met Telenet om dit te checken.
Alvast bedankt.
Dat is dus niet correct beste kan je vandaag al eens bellen. De klantendienst is er vandaag ook ( maar je moet ook zelf tijd hebben natuurlijk ). Misschien kunnen ze er al iets aan doen om het opgelost te krijgen want veel stappen zijn er niet voor nodig. Maar ik zeg er wel bij als je order niet goed gegaan is ( aborted zoals het officieel is ) dan zal er een case gemaakt moeten worden en dient de achterliggende dienst dit op te lossen.
Patrick,
Probleem is opgelost door het oplossen van de een 'abort van het TVBox order' en vervolgens een nieuwe Docsis modem te installeren (al hadden we ook daar weer problemen met opstart door alweer een 'abort' issue bij het order). Er is nog wat werk aan de winkel(s) bij Telenet 😞
Bedankt voor je hulp.
Marc
Zoals ik al dacht je order is dus niet correct doorgelopen. Hier kan Telenet zelf ook niet heel veel aan doen omdat het technisch gezien gewoon verkeerd gegaan is. Je kan dat vergelijken als dat jij een bestelling plaatst bij een web winkel en die komt niet door , dan heb jij geen besteld product en je bent aan het wachten op niks. Dat is dus een beetje wat er nu ook gebeurd is enkel is het nu voor een activering die verkeerd gegaan is. Het is en blijft een computer en daar kan je weinig tegen doen.
Maar het is dus opgelost en dat is wat telt.