Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zoemend geluid nieuwe TV box

Sinds een paar dagen zijn er een paar dingen die raar beginnen te doen aan mijn TV box :

 

- Als hij uit staat (niet volledig uit, gewoon geen TV), dan maakt hij een heel storend hoog piep geluid...constant.  Als ik de box afzet met de on/off op de achterkant, houdt het geluid op.

- Als de box afstaat, springt het lampje dat het netwerk aangeeft (die 2 pijltjes) altijd naar oranje of naar rood. Bizar genoeg, verdwijnt dit lampje als ik de box aanzet. Ik heb dus blijkbaar nooit signaal, behalve als de box aanstaat.

 

Voorts zijn er natuurlijk nog de standaard problemen : netflix, audio/video synchronisatie, sputterend beeld bij uitgesteld kijken, verschillende bizarre erroors die na een tijdje verdwijnen...  maar daar ben ik al aan gewend geraakt.

 

0 Likes
10 reacties
Ex-Netweter
 

Zoemend geluid nieuwe TV box

@kmichels dat storend geluid mag niet is eerder aangehaald in een andere topic, en die box is uiteindelijk vervangen, na afspraak 015334488

die rode pijltjes heb ik ook sinds de laatste update, en nog enkele andere netweters, het stoort mij niet.

da laatste ......

Jos

kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zoemend geluid nieuwe TV box

@Ex-Netweter Eigenlijk heb ik er ni zoveel last van, alleen als ik er naast sta.  Percies een moteureke dat heeeel snel aan het draaien is.  Maar ik vertrouw da ni echt.... zal straks is bellen naar die gasten van de 015.  

Als ik gewoon bakje kan ruilen voor ander bakje, doe ik dat.  Als ik al hun rommel (ac adapter, kabels, doos,...) moet ruilen, dan wacht ik wel .

Ik heb geen goesting om al die kabeltjes los te maken langs de tv en router kant 🙂

Ex-Netweter
 

Zoemend geluid nieuwe TV box

@kmichels ik denk dat ze bij die persoon zelfs een gratis technieker hebben gestuurd en die had enkel het bakje vervangen, staat ergens op het forum maar waar? remco dan weer heeft het in de kast gezet, hoort niks meer en ziet geen lichtjes.

Jos

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Zoemend geluid nieuwe TV box

PS (voor als het nog kan helpen): hier vind je de andere topic met hetzelfde probleem. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zoemend geluid nieuwe TV box

@Ex-Netweter @m-jan20  Tnx.  Had het topic ondertussen ook al gevonden.  Een technieker is een beetje ambetant he...   dan moet ik een dag verlof nemen en de ganse tijd op diene gast wachten, gewoon voor een bakje te veranderen. 

Dat kan ik zelf ook wel hoor !  Straks nog eens horen wat die gasten van de 015 nummer ervan vinden 🙂

thor
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
De vlam zit erin. O dierbaar België.. Alles op zijn plek! De 3 wijzen!

Zoemend geluid nieuwe TV box

Hallo,

 

Ik heb dit idd ook met de TV Box, is niet echt een zoemend geluid, maar een hoog piepend geluid (dus in stand-by modus).Is eigenlijk enkel hoorbaar als het héél stil is.  Ik schakel idd ook de TV Box uit als het me teveel stoort (bvb bij boek lezen).

LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Zoemend geluid nieuwe TV box

Heb ook die 2 pijltjes, storend zeker niet maar wat betekend het juist?


@Ex-Netweter  schreef:

@kmichels dat storend geluid mag niet is eerder aangehaald in een andere topic, en die box is uiteindelijk vervangen, na afspraak 015334488

die rode pijltjes heb ik ook sinds de laatste update, en nog enkele andere netweters, het stoort mij niet.

da laatste ......

Jos


 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Zoemend geluid nieuwe TV box

@LucDB Dat er een probleem is met de internetverbinding, maar men denkt dat dit een bug is


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zoemend geluid nieuwe TV box


@m-jan20  schreef:

@LucDB Dat er een probleem is met de internetverbinding, maar men denkt dat dit een bug is


Dit klopt, sinds de laatste update is dit een bug in normale start. Hier wordt aan gewerkt. Als je hem in snelle start plaatst, worden de twee pijltjes op het frontpaneel van de TV-box normaal niet weergegeven. Ook in eco start worden alle icoontjes en LED uitgeschakeld, uiteraard zie je de twee pijltjes dan wel verschijnen bij de opstart. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zoemend geluid nieuwe TV box

@m-jan20@Ex-Netweter@Suzy  Het probleem met het zoemend geluidje is opgelost !  Gewoon de stekker uit de box getrokken en er niet meer ingestoken. 

Nu moet ik wel altijd een minuut ofzo wachten als ik tv wil kijken, maar heb ik dat hoge fluittoontje niet meer als ik wil lezen.