24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
Paar weken geleden kocht ik een nieuwe LG tv en sinds enige tijd heb ik hier problemen met het beeld via de TV-box.
Via live TV verschijnt er regelmatig voor 1 of 2 seconden zwart beeld, hierna herstelt dit zich automatisch.
Indien er een opname via de TV box afgespeeld wordt, stopt het afspelen van de opname vanzelf en gaat de TV box terug naar het startscherm waar ik de opname opnieuw moet starten.
Bij Netflix via telenet idem.
Het probleem gebeurt op willekeurige momenten. Soms gaat het uren goed, soms stopt een opname 3 keer in 5 minuten.
- box gewisseld met box beneden (beneden geen probleem)
- internet test in orde.
- alle kabels vervangen
- zit op een internetkabel
Iemand een oplossing want dit is echt frustrerend 😞 ?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf
@Test123 Al andere HDMI kabel geprobeerd, is een HDMI probleem, connectie tussen de HDMI poort van je tv en de tv box,
ook eens proberen de HDMI kabel op een andere HDMI poort van je tv te steken.
Andere poort al geprobeerd. Zou dit überhaupt mogen bij een splinter nieuwe tv?
HDMI kabel is ook een nieuwe.
Alvast bedankt voor de reactie
@Test123 Aangezien je aangeeft dat de TV-box beneden goed werkt, lijkt de TV-box zelf in orde te zijn. Probeer de HDMI-kabel die beneden wel werkt op je TV-box boven aan te sluiten en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet. Ik denk dat je alleen de TV-box hebt verwisseld, maar niet de kabels, of heb ik het mis ?😉
Zo kan je uitsluiten dat het aan de HDMI kabel ligt.Gebruik enkel gecertifieerde HDMI-kabels met Type 2.0 of hoger.
Je zegt dat het internet in orde is maar wat is dan de snelheid op de plaats van je TV box ?
Dit moet minstens 25mbps zijn om deftig te streamen.
Als bovenstaande niet werkt, steek dan de HDMI-kabel in een HDMI-poort op je tv die geen CEC-ondersteuning biedt. Zet deze functie ook uit op je tv-box. Ik heb gehoord dat dit soms problemen veroorzaakt, hoewel het af en toe wel werkt. Veel uitproberen dus 😉