Beantwoorden
andy_
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Zwart scherm bij radio op TV box

Hallo

Bij de digicorder kon je bij het luisteren naar een radiozender het scherm op zwart beeld zetten door op de rode knop te drukken op de afstandsbediening.

Is er een mogelijkheid voorzien bij de TV Box? Die afstandsbediening heeft geen zo'n rode knop.

Dank u

Tags (2)
0 Likes
23 reacties
Ex-Netweter
 

Zwart scherm bij radio op TV box

@andy 

mijn ogen zijn nog goed, ik heb je vorig bericht gelezen, dat je nu nog eens herhaalt 😕

 

Ik begrijp dat ik geen antwoord heb jouw "rode knop" vraag, maar ik gaf je hierboven een workaround.

persoonlijk vind ik het zelfs handiger om de Radio functie van jouw TV toestel te gebruiken, dan via de digicoder een "zwart beeld" naar jouw TV te sturen

 

@louishufk

Jouw TV (UE40NU7120) is perfect geschikt (DVB-T/C tuner), en gezien het een XXN versie is (Benelux) zal hij volautomatisch alle Telenet kanalen, inclusief de "vrij te ontvangen" radiokanalen perfect vinden en weergeven....

 

@AnDJouw LG OLED 7C is ook een heel recent toestel dat DVB-C ondersteunt. Ook de AAC geluidscodec wordt ondersteund. Gewoon antenne kabeltje in de antenne ingang van de TV en de zenderzoekloop starten 😊

 

 

andy_
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Zwart scherm bij radio op TV box

Bedankt voor jullie hulp, ik test het vanavond eens uit 🙂

@ philippe_d
Sorry voor de herhaling, dat was niet de bedoeling. Maar ik was er zo van overtuigd dat er op de TV Box zo'n functie moet zijn, omdat het vroeger op de digicorder kon, maar helaas niet.
Ik had eigenlijk geen weet dat ik m'n tv zelf op zwart scherm kan zetten, wat natuurlijk het meest efficiënt is. Dit test ik vanavond meteen uit 🙂

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zwart scherm bij radio op TV box

@Ex-Netweter 

Het lijkt me best mogelijk op de door u voorgestelde manier. Alleen zou ik een oplossing willen geen moeite kost. Dus niet met extra coax kabel. Ik zal het stil zeggen waarom:Ik luister al jaren niet meer naar de radio.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij radio op TV box

@Ex-Netweter  Het grote probleem is dat de TV-Box geen doorschakeling heeft van de coax-antenne.

Uiteraard kan je een splitter gebruiken, maar in dit forum werd dat afgeraden omdat het digitale signaal blijkbaar gevoeliger is dan het analoge.

 

Ik heb een Digicorder en een CI+. Ik en heb eens de test gedaan met een splitter. (een model zoals hier afgebeeld is, maar daterend van de jaren 1980). Noch op de opname op de Digicorder die ik tijdens de test deed, noch op de tv zag ik enig verschil. Dus het kan werken.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zwart scherm bij radio op TV box

@janne_man 

Bijgevoegd vind je de mogelijke instellingen die het dichtst beeldmanipulatie benaderen.

Veel succes met uw zoektocht.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij radio op TV box

@louishufk 

In de Nederlandstalige handleiding van uw tv op de website van Samsung zie ik op pagina 67 de vermelding van 'zwart scherm' als status.

Het is me niet heel duidelijk maar je kan het eens proberen.

Op pagina 116 heb je onder de kop Besparen op het energieverbruik van de tv 'Energie besparende modus'.

Deze handleiding staat, denk ik, ook op je tv. Als je die gebruikt kan je met 'Probeer nu' die functie direct uitvoeren.

Als geen van beiden een oplossing is, veronderstel ik dat je tv die functie inderdaad niet heeft en hoort je toestel niet tot wat ik noem 'de meeste'.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zwart scherm bij radio op TV box

@janne_man 

Langs een kant tevreden dat ik er niet over heb gekeken, Langs de andere kant pech dat het niet kan.

Het enige mogelijke is de helderheid van het scherm aanpassen door het omgevingslicht te veranderen wat wel de omgekeerde wereld is.

En toch bedankt voor de moeite.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

Zwart scherm bij radio op TV box

Bij LG Oled is het idd Beeld/energiebesparing/scherm uit

terug aan is gewoon op willekeurige knop duwen 

0 Likes
Silveer
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Zwart scherm bij radio op TV box

Ik zoek mij nu al dagen te pletter hoe ik het TV-scherm kan doven bij het beluisteren van de radiokanalen via Telenet. Nu eindelijk gevonden. 

1. De optie met de Rode knop op de Telenet-afstandsbediening werkt slechts op enkele van de kanalen tussen 900 en 999, en dan nog niet altijd. Als je bijvoorbeeld van kanaal verandert, dan is het scherm weer opgelicht, en krijg je het op deze manier niet meer terug uit. Deze werkwijze is dus eigenlijk niet bruikbaar. 

2. Oplossing gevonden in de instellingen van mijn TV-toestel zelf! Toestel is een Samsung - Type UE55HU8500LXXN. Gaat als volgt: knop MENU op de afstandsbediening / Beeld / Beeld uit. Die optie klik je aan. Beeld blijft nu uit tot zolang je op een willekeurige toets drukt, behalve Aan/uit of Volume. Intussen kun je vrolijk van radiokanaal veranderen via de Telenet-afstandsbediening, en blijft je scherm intussen steeds gedoofd.  Als je dan weer een gewoon TV-kanaal kiest, komt het scherm ook vanzelf weer terug. Dit werkt perfect!