Beantwoorden
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

tv box verandert poorten van hdmi1 naar hmi 2 van tv waardoor ik steeds deze moet veranderen het is sinds ik de tv box heb aangesloten.hoe kan ik dit oplossen?

 

0 Likes
22 reacties
D4vke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

audio koppeling tv-box

Kan je eens wat meer info geven wat er allemaal exact is aangesloten en op welke poorten?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5302
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

audio koppeling tv-box

@kamiel445 tv box uitzetten met de knop zodanig dat die geen voorrang krijgt als je andere toestellen wilt gebruiken.

de telenet box durft een voorkeursbehandeling door te sturen dat die als eerste altijd word gezien op de tv's bij sommige merken en dan van de andere apparaten zich niks aantrekt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

Surfend systeem heeft 7 poorten om toestellen af te spelen, tv heeft 4 hdmi poorten tv speelt af op hdmi1  Tv box wissel de poorten van tv met gevolg dat ik steeds de poorten van het surfend systeem moet dagelijks wijzigen  Deze poorten komen overeen met de poorten van de tv  Bv hdmi 1  is aan gesloten op cat/sat, deze spring dan op hdmi1 met gevolg geen beeld. Het is genoeg op en af zetten van de tv box en lap het werkt niet meer. 

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

Het is niet surfend systeem maar surfend systeem

0 Likes
Ex-Netweter
 

audio koppeling tv-box

@kamiel445 moet u via de instellingen van uw tv toestel de hdmi poorten niet toewijzen bevestigen.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5302
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

audio koppeling tv-box

@kamiel445 welk merk en type heb je van TV, dan kunnen we kijken of je geen bepaalde instelling moet doen om het vast te zetten van uw indeling van de HDMI poorten....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

audio koppeling tv-box

@Master-Magic heb ik gisteren morgen al gevraagd maar geen antwoord van @kamiel445, als iedereen nu eens begon met zijn handleidingen bij de hand te houden zou veel oplossen, veel bekijken het niet eens, en zeker als ge met meer toestellen werkt.

Jos

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

audio koppeling tv-box

Als ik dat over de tv box hier volg vind ik alleen maar klachten .Trouwens die tv box die men hier gaat gebruiken kan men in MBK in Bangkok kopen voor 5€. Rommel dus 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

audio koppeling tv-box

Ik vermoed dat het een tv probleem is, maar als @kamiel445 geen antwoord wenst te geven op de vraag van @Master-Magic , is het niet mogelijk om hem afdoend te helpen. Ik ga geen oplossing geven maar proberen een indicatie waarom de sugestie van @Ex-Netweter ernstig moet genomen worden.

Ik heb een Samsung tv, twee toestellen zijn aangesloten op een hdmi- poort. Als ik op mijn afstandsbediening 'source' druk, krijg ik een keuze lijst: Tv, Hdmi1, Hdmi2, ...

Als ik op hdmi 1 of 2 ga en dan naar beneden ga, krijg ik een afrolmenu met Anynet+ (HDMI-CEC).  Als ik daarop klik, krijg ik een nieuw keuze menu waarin ik Tv, hdmi1 en hdmi2 kan kiezen.  Eén item staat aangevinkt. Als bij Hdmi1 hdm2 aangevinkt is, dan zal de tv bij afsluiten van het toestel op hdmi1 overschakelen naar het toestel aangesloten op Hdmi2. ,Mijn instelling is, maar ik benadruk dat dit mijn opties zijn, dat als een toestel uitgezet wordt, dan wens ik dat de tv op tv overgaat. Als ik een aangesloten toestel gebruik en wens daarna geen niets meer te bekijken, zer ik de tv af en het aangesloten toestel gaat tevens uit. 

Uw tv is uiteraard anders, maar ik durf te beweren dat het uiteindelijk gelijkaardig is.

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

Hallo, het probleem is pas opgedoken bij het overschakelen van digirecorder naar tv box .het probleem komt nog voor maar minder.de tv box afstandsbediening zet tv en surroundgeluid systeem aan .als het juist is allemaal dan staat de tv op HDMI 1.ik heb een tv Panasonic viera TV-37 D25!
Deze tv heeft 4 HDMI aansluitingen.tv box aangesloten aan surroundgeluid systemen en van surroundgeluid systeem eenkabel naar tv. Surroundgeluid systeem is vanTX -SR309 van onkoyo .
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: De Netweters / Les Netnologues <noreply@telenet.be>
Aan: kamiel wollants <kamiel.wollants@telenet.be>
Verzonden: Mon, 28 Jan 2019 22:24:20 +0100 (CET)
Onderwerp: janne_man heeft je vermeld in De Netweters

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

Het ligt niet aan de tv dat volgen sommige betweters is gemeld.

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

Ja ,de eerste keer en daarniet  meer ook al zet ge de stroom af .

0 Likes
Ex-Netweter
 

audio koppeling tv-box

@kamiel445 u kan en mag de tv-box (digitaal) niet vergelijken met de digicorder (analoog) als u nog de moeite niet neemt om het na te kijken wat ik voorstel en mij gewoon negeert, omdat anderen het nodig vinden om mijn argumenten tegen te spreken is dat uw zaak. mijn regel is neem de handleiding er steeds bij als u nieuwe aansluitingen doet en kijk alle instellingen na, (wat ik eerder aanhaalde) en @janne_man dan nog eens uitgebreid uitlegt u nog steeds niet beweegt om het na te kijken, dan is dat uw zaak.

Jos

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

audio koppeling tv-box

Wij zijn op de goede weg, met deze info kunnen we iets verder, maar nog niet genoeg. @D4vke had ook een pertinente vraag gesteld. Laat me dat even verduidelijken en zien of ik je goed begrepen heb.

Maar eerst een paar afspraken. We weten nu dat je verschillende toestellen hebt en van drie hebben we een naam: TV-BOX, surround systeem Onkoyo en TV.

 

De Onkoyo heeft 3 HDMI in aanslutingen. Deze aansluitingen hebben zowel een nummer als een naam: HDMI 1 of BD/DVD, HDMI 2 of CBL/SAT en HDMI 3 of Game. Daarnaast is er één ongenummerde HDMI met label OUT.

Je TV heeft vier HDMI aansluitingen, drie achteraan en één op de zijkant. Enkel HDMI 2 heeft de ARC functie.

 

Welke bedrading veronderstel ik:
TV-BOX ---> Onkoyo HDMI 1

Inkoyo HDMI out ---> TV HDMI 1

 

Als je tv het signaal krijgt van de Onkoyo, krijg je op je tv scherm te zien welke input HDMI de Onkoyo doorstuurt naar je tv. Terloops deze HDMI vermelding heeft niets te zien met de HDMI aansluitingen van je tv. De HDMI van je tv kies je met de toet AV van de afstandbediening van de tv. 

 

Dus met je initële vraag, ik citeer 'tv box verandert poorten van hdmi1 naar hmi 2 van tv ..." bedoel je dat de tv niet meer het signaal van de de Onkoyo HDMI 1 (BD/DVD) krijgt, maar van de Onkoyo HDMI 2 (CBL/SAT). Het probleem is dus niet bij de tv. Als je deze fout krijgt, volstaat het dan niet om op de afstandsbediening van de Onkoyo BD/DVD te drukken?

 

Om zelf bij u eigen spraakverwarring tegen te gaan, zou je niet beter de TV-BOX aansluiten op Onkoyo HDMI 2 CBL/SAT? (Die CBL staat wel degelijk voor kabel).

 

De vraag is dus waarom schakelt het Onkoyo systeem over van invoer signaal HDMI 1 BD/DVD naar HDMI 2 CBL/SAT.

 

Om een beter antwoord te kunnen geven zou het nuttig zijn om ook te melden wat aangeloten is op elke HDMI in van de Onkoyo en ook op elke HDMI van de tv.

 

Nog iets heel belangrijk om de oplossing te vinden voor het probleem: hoe was voordien de Digicorder/Digibox aangesloten (HDMI of niet en op welke Onloyo poort)?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes