Beantwoorden
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

tv box verandert poorten van hdmi1 naar hmi 2 van tv waardoor ik steeds deze moet veranderen het is sinds ik de tv box heb aangesloten.hoe kan ik dit oplossen?

 

0 Likes
22 reacties
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

ge ziet iets over het hoofd er is geen playstation in gebruik of aangesloten.een digirecorder staat voor digtale tv.

de aansluiting is in de volgende orde tv box aangesloten op hetsurroundsysteem vervolgen kabel hdmi naar hdmi poort van de tv.alle toestelen worden rechtstreeks aangesloten op surroendsysteem en er vertrekt slecht één kabel naar tv.bd:dvd is hdmi 1en cbl:sat staat op hdmi 2van het surrounssysteem .het zijn deze twee poorten die al eens durven wisselen.momenteel geen probleem ,het probleem komt voor door het afzetten van beide toestellen in de loop van de dag.het probleem stelt zich praktisch niet voor als je alles laat opstaan tot dat ge gaat slapen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

audio koppeling tv-box

@kamiel445  je hebt een reactie op dit onderwerp gegeven bij een ander onderwerp:

PS4 werkt niet via Telenet WiFi

Simpele vragen:

Welk toestel is aangesloten op HDMI 1 (DVD/BD)? Ik noem dit verder toestel A

Welk toestel is aangesloten op HDMI 2 (CBL/SAT)? ik noem dit verder toestel B

Welk toestel heb je van Telenet, eerst schreef je over een tv-box en in uw reactie die op een verkeerde plaats staat is het een digicorder.

Wat was er voor je die digibox of tv-box had en hoe (wat soort kabel) en waar was dat toestel aangesloten? 

Als je alles aan laat 's nachts, wat bedoel je daarmee?  Staan de toestellen in standby? 

Wat bedoel je met uitzetten? Stekkers uittrekken? Stroom volledig afsluiten? Standby?

 

Een nieuwe dag. Al uw toestellen ( toestel A, toestel B, surround systeem en tv) staan in stand by.

Je wil een programma kijken op de tv-box. Welke afstandsbediening gebruik je. Uit een vreoger bericht van jou begreep ik de afstandbediening van de tv-box. Doordat de tv-box aangaat en door de CEC functie gaat uw surround systeem ook aan. Opnieuw doet de CEC functie haar rol en zet uw surround systeem de tv aan (uw tv gebruikt hiervoor een andere naam, maar dat maakt niets uit. Als je tv aangaat ziet u op het tv scherm welke invoer HDMI actief is op uw surround systeem.

 

Als niet de juiste invoer weergegeven wordt, waarom volstaat het niet om met de afstandsbediening van je surround systeem de juiste invoer te kiezen?
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7401
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

audio koppeling tv-box

@janne_man, heb het antwoord van Kamiel even verplaatst naar de juiste thread. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

hierbij geef ik even hoe alles is aangesloten op mijn surround systeem.

de hdmi out (van onkyo) is aangesloten op hdmi 1 van de tv panasonic TX-L37025E met hdmi kabel.

de hdmi2 van de onkyo(bd:dvd)is verbonden met hdmikabel naar tv-box (telenet).

de hdmi3 (game)van de onkoyo is verbonden met hdmikabel met een x-box. ik hoop dat dit voldoende info is

 

 

0 Likes
kamiel445
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

audio koppeling tv-box

even antwoorden op de vraag hoe het was aangesloten voor ik de tv-box had aangesloten .heel de opstelling vorig bericht met dit verschil de digirecorder in plaats van tv-box.de poort stond steeds op cbl/sat( onkoyo)

0 Likes
Ex-Netweter
 

audio koppeling tv-box

@kamiel445 ik zit nog steeds te denken moet u de instellingen van onkyo niet aanpassen, ik bedoel per hdmi in / uitgang bepalen wat mag en niet, heeft hij een osd functie? voor de instellingen

jos

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

audio koppeling tv-box


@Ex-Netweter  schreef:

@kamiel445 ik zit nog steeds te denken moet u de instellingen van onkyo niet aanpassen, ik bedoel per hdmi in / uitgang bepalen wat mag en niet, heeft hij een osd functie?

digicorder is analoog tv-box is digitaal.

jos


Zowel de Digicorder als de TV-Box sturen een digitaal signaal (= HDMI) naar buiten.Het analoog gedeelte dat de Digicorder heeft (digitale tv omzetten naar een analoog signaal naar de scart aansluiting), is in dit verhaal niet relevant.  

 

Hetgeen ik met een vorig bericht geschreven heb over het gebruik van CEC en tv is eveneens van toepassing op  je Onkyo.

Heb je de handleiding van je Onkyo al geraadpleegd voor dit probleem.

Is de opmerking op pagina 30 van de Nederlanstalige handleiding relevant? 

• Indien een HDMI IN wordt toegewezen aan een ingangsselector zoals hier uiteengezet, wordt de digitale audio-ingang voor die ingangsselector automatisch ingesteld op dezelfde HDMI IN. • Wijs de component die verbonden is met de HDMI-ingang niet toe aan de TV/CD selector als u de instelling “HDMI Ctrl (RIHD)” op “On” (➔ pagina 35) zet. Anders wordt de juiste CEC (Consumer Electronics Control) werking niet gegarandeerd.

Pagina 50:

RIHD, wat staat voor Remote Interactive over HDMI, is de naam van de besturingsfunctie waarvan de Onkyo componenten gebruik maken. De AV-receiver kan worden gebruikt met een CEC (Consumer Electronics Control), waardoor het systeem bestuurd kan worden via HDMI en deel uitmaakt van de HDMI-norm. CEC biedt interactiviteit tussen de verschillende apparaten, maar de werking bij andere apparaten dan p-compatibele apparaten wordt niet gegarandeerd.

 

Ik heb niet heel de handleiding gelezen, enkel gezocht op CEC. Met hetgeen ik gezien heb, vermoed ik ik dat de goede werking gebeurt door de afstandbediening van de Onkyo te gebruiken voor het aan en afzetten van de aangesloten toestellen. Als je de Onkyo aanzet en je selecteerd op de afstandbediening van de Onkyo BD/DVD, gaat de CEC functie het toestel op HDM1 1 van de Onkyo (label BD/DVD) ook aanzetten en eveneens het toestel verbonden met de HDMI out van de Onkyo. Wil je op zeker ogenblik stoppen met kijken en spelen op de x-box, dan zal de Onkyo (vermoed ik) het actieve toestel op een ander HDM in poort uitschakelen en de x-box aanzetten.

Ben je het spelen moe en wil je terug naar tv kijken (met tv-box)  en druk je dan op de CBL/SAT dan krijg je op je tv uiteraard HDMI 2 te zien.

In een vorige reactie schrijf j HDMI 2 en geeft daar de label BD/DVD. Dit klopt NIET met dehandleiding. Komt heel uw  probleem niet omdat je de labels met bijhorende HDMI inpoorten op de Onkyo verwardt?

Steeds volgens de handleiding HDMI 1 in van de Onkyo heeft als label BD/DVD .

HDMI 2 heeft als label CBL/SAT.

Om bij uzelf verwarring te voorkomen beveel ik u aan de labels te volgen.

BD staat voor Blue Ray, DVD kent je wel, CBL staat voor de kabel set-up box en sat voor de sateliet set-up box.


________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

audio koppeling tv-box

@janne_man een fout geef ik graag toe; heb de opmerking over analoog en digitaal verwijderd om verwarring te vermijden.

Jos