Beantwoorden
Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

ik heb vorig jaar jan 2023 een nieuwe samsung tv gekocht en ook gelijktijdeg de nnieuwe telenet tv box aangeschaft

tijdens sportwedstrijden (snelle bewegingen) heb ik waas rond personen en renners etc

foto's zijn gewoon van het scherm genomen maar dit is wat ik zie. Heb ook filmpjes hiervan.

ik heb al meerdere malen contact gehad met telenet en heb al mijn kabels vervangen en ook al mijn tv box gewisseld.

telenet is ook mijn signaal komen meten en zeggen dat alles in orde is.

ik heb ook al meerdere malen contact gehad met samsung en ze hebben mijn tv overgenomen en hebben mijn HDMI poort gereset en de laatse keer zij men weer dat het signaal te zwak is en de tv dit dan niet kon corrigeren.

sommige zeggen dat het aan het omzetten van 50hz naar 100 hz ligt en andere dan weer aan het 24 p en 25 p signaal en de instelling "beeld per minuut " instelling op de tv box

ik heb ook al via de vrt max app gekeken en via chroomcast en kan echt niet zeggen of dit beter is.

als ik mijn tv manueel instel en enkele automatische instellingen afzet lijkt het een beetje beter maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik per programma mijn tv instellingen zelf moet  aanpassen

 

tv.jpeg

npo.jpg npo1.jpg

vrtnieuws.jpg

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: blur bij bewegende beelden 

 

24 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Volgende beeldverbeteringsinstellingen op je Samsung TV moet je AF/UIT zetten:

Auto motion plus

Led clear motion

Digital clean view

Contast enhancer

HDR+ Mode

Energy Saving

RGB Only

Deze beeldverbeteringsinstellingen zitten op je TV om een analoog beeld te verbeteren. Een perfect Digitaal beeld moet je niet verbeteren, dat wordt alleen maar slechter.

De resolutie van je TV-box zet je op Auto of 4K.

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

de resolutie staat op auto en de energie saving staat af.

nu staat hij op geoptimaliseerde beeldmodus en op intelligente modus 

Auto motion plus,Led clear motion en Digital clean view staan er niet op

rgb only en hdr+ is er ook niet

als ik de intelligente modus afzet kan ik uit 4 beeldmodus kiezen 

dynamisch normaal film en filmmakermodus

als ik op dynamisch zet(ik kijk veel sport) met contrast verbeteraar uit is het beter maar niet goed genoeg maar zo kan je niet naar nieuws etc kijken omdat het dan veel te fel is 

 

wat doe je met de  "beeld per seconde " instelling op de tv bow ? heb ik afgezet 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

blur bij bewegende beelden op de TV-box

@Ratm Je tv toestel is een QLED en is bijna te vergelijken met OLED, dus de kleuren zijn iets feller. Dit kan je manueel aanpassen als je wil. 

Wat betreft de blur bij bewegende beelden. Heb je de tv box al eens geprobeerd op een andere hdmi aansluiting ? 

Je kan namelijk bij Samsung gebruik maken van "invoersignaal extra " hetgeen soms wel problemen geeft bij Tv boxen. 

Het processen van de beelden moet gebeuren op de tv box alleen in jou geval. Ik heb deze optie ook afgezet op de hdmi aansluiting waar de tv box is aangesloten. 

Ikzelf heb ook een QLED, wel niet hetzelfde type maar vergelijkbaar. 

De volgende checks zou je eens moeten bekijken: 

1. Heb je hetzelfde probleem als je bewegende beelden hebt via een ander toestel 

2. Staat invoersignaal extra op de hdmi aansluiting waar je tv box opstaat. Zet deze misschien even uit om het verschil te bekijken. 

3. Heb je al eens een andere hdmi kabel gebruikt ? De kabel moet minstens HDMI2.1 zijn om de juiste beeldkwaliteit en geluid door te sturen. 

Om problemen met je HDMI-verbinding op te lossen, ga je naar SmartHub Menu (Home-knop) > Instellingen > Ondersteuning > Apparaatonderhoud > Zelfdiagnose > HDMI-problemen oplossen. Als je een extern apparaat hebt aangesloten, word je vervolgens door een aantal stappen geleid om de verbinding te testen.

hierdoor kan je zien of je HDMI kabel juist is of niet. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

blur bij bewegende beelden op de TV-box


@Ratm  schreef:

tijdens sportwedstrijden (snelle bewegingen) heb ik waas rond personen en renners etc

VRT1 zendt uit in 1080i-beeldformaat (25 beelden per seconde) via Telenet. De Telenet TV-box zet dit signaal standaard om naar 4K-resolutie. Dus van 1920 x 1080 pixels naar 3840 x 2160 pixels. Die omzetting gaat mogelijks gepaard met kwaliteitsverlies.

Het is beter dat je je tv-toestel deze omzetting van 1080i naar 4K laat doen. Zet je Telenet TV-box op 1080i wanneer je naar live kanalen kijkt zoals VRT1. Of gebruik een Telenet CI+ module in je tv-toestel.

De instelling beelden per seconde heeft geen invloed op signalen met 25 beelden per seconde zoals VRT1 uitzendt. Beelden per seconde aanzetten is alleen nuttig als er bijvoorbeeld 24 beelden per seconde aangeboden worden, zoals bij veel Amerikaanse series en films in de Netflix-app.

De beeldkwaliteit die Telenet aanbiedt, is gewoon slecht. Op Proximus TV is de beeldkwaliteit iets beter.


Met de Netflix-app rechtstreeks op je tv-toestel krijg je de allerbeste kwaliteit (met 4K-abonnement). Je kan de beeldkwaliteit van een Vlaamse serie op Netflix vergelijken met dezelfde Vlaamse serie op VRT MAX bijvoorbeeld. Dan zie je originele 4K-kwaliteit op Netflix en 1080p-kwaliteit op VRT MAX.

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

ik heb geen ander toestel 

die extra heb ik niet

andere kabels heb ik ook al gekocht( dat is het eerste dat ze zeggen bij telenet)

samsung heeft mijn tv al 2 maal overgenomen van op afstand en zeggen dat alles ok 

de testen op tv heb ik ook al gedaan en ze zijn ok maar dat zijn geen bewegende beelden

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

samsung zegt ook dat het signaal van telenet te slecht is en dat de tv dit niet kan corrigeren 

ik heb het nu op 1080i gezet (gisteren zij men auto te zetten) en we zullen eens zien wat het geeft

Ex-Netweter
 

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Met de instelling "Auto" zet de Telenet TV-box alle bronsignalen (zoals 1080i bij VRT1) om naar de resolutie van je tv-scherm (tegenwoordig meestal 4K dus).
Veel kans dat 1080i naar je tv-toestel sturen iets betere beeldkwaliteit oplevert, maar iets was aan de bron al geen goede kwaliteit is, kan je ook niet omtoveren naar een prachtig 4K-beeld.

 

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

klopt wat u zegt maar mijn vorige samsung tv was maar 6 jaar en daar had ik wel beter beeld op.

ik kocht een nieuwe tv en samen met de nieuwe tv box dacht ik toch beter af te zijn en nu wordt je soms misselijk van de blur en andere flikkeringen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

blur bij bewegende beelden op de TV-box

 @Ratm Als je echt wil weten of het probleem al dan niet op de tv-box is, kijk eens rechtstreeks. Sluit de coax aan op de tv en stem de tv af: allicht kan je met je moderne tv Telenet kiezen. Anders kies je netwerk 22, frequentie 322 MHz, modulatie 256 QAM en symboolfrequentie 6875 en dan snel kiezen. Je kan dan afstemmen op de vrt zenders. De andere zenders zijn versluierd. Als je dan goed beeld hebt, is niet alleen je tv in orde, maar ook het signaal.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

blur bij bewegende beelden op de TV-box


De beeldkwaliteit die Telenet aanbiedt, is gewoon slecht. Op Proximus TV is de beeldkwaliteit iets beter.


Wat een onzin en je hebt zelf niet eens eenTelenet TV-box.

Heb hier een topklasse 55" Samsung Qled met local dimming en een TV-box die op 4K staat.

Het beeld is hier uitstekend in alle omstandigheden en ben daar erg kritisch op!

Heb de TV ingesteld met instellingen van volgende website RTINGS.COM.

Ga anders daar eens kijken voor jouw TV.

Ex-Netweter
 

blur bij bewegende beelden op de TV-box

De Telenet Digicorder stuurde het originele 1080i-signaal van VRT1 rechtstreeks naar je tv-toestel.

Als je hetzelfde wil bereiken met de Telenet TV-box moet je die op 1080i instellen.

Aangezien VRT1 in 1080i-kwaliteit vrij te ontvangen is via DVB-C kan je dit ook rechtstreeks ontvangen op je tv-toestel zonder Telenet CI+ module: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Goed zo @Ex-Netweter dat je een variante geeft op mijn reactie van twee uur geleden. Waarom en wanneer kiezen voor het compact signaal. Het compact signaal is de vervanger van het analoge tv signaal dat Telenet vroeger gaf via de kabel. Alle zenders, met uitzondering die van de VRT zijn in SD kwaliteit.  Je hebt een beperkt aantal zenders. 

Waarom ik het digitale iconiq signaal  voorstel. Wat de vrt zenders betreft is dat identiek hetzelfde signaal. Kom je met het compact signaal naar een andere zender, dan krijg je beeld. De kijker moet er zich bewust van zijn dat hij het compact signaal bekijkt, signaal in SD formaat. De ervaring die de kijker hiermee opdoet kan zijn mening onbewust beïnvloeden. Met het iconiq tv signaal krijgt de kijker een melding op zijn scherm dat het signaal versluierd is op alle kanalen, behalve die van de vrt (zelden gebeurt het dat je wel een versluierd signaal eens kan zien, dat wil zeggen dat om de één of andere reden de versluiering niet aan staat). De meeste tv's van nu hebben de standaard instellingen  om af te stemmen op Telenet voor het iconiq tv signaal. Om af te stemmen op het compact signaal zijn er dan extra handelingen nodig (veranderen van netwerk id en van frequentie).

Ratm
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

ik heb nu via vrtmax app op de tv gekeken en het is beter en heb ook een chromecast getest en dit is iets slechter dan de vrt max app.

ik heb wel iets van zondag gekeken en de man van telenet zij toen als je uitgesteld kijkt of opvraagd dat u via de internet kabel kijkt en dit automatisch beter is dan via de coax kabel.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

blur bij bewegende beelden op de TV-box

Als nooit proximus hebt geprobeerd,waar ben je over bezig.