|
25.610
netweters
|
158.462
antwoorden
|
|
21.371
vragen
|
Ik heb een modem(zwart) CH6643E.Internet en digitale tv,via digicorder van telenet.Ik verbruik tussen 12 GB en 20 GB per maand.
Vraag : kan ik de nieuwe tv box installeren met mijn huidige modem of moet ik ook een nieuwe modem hebben(want beide zelf installeren zie ik niet echt zitten)
@Janneke_Dust schreef:Telenet wil zijn netwerk moderniseren met Eurodocsis 3.1 modems ipv uw oude Eurodocsis 3.0 modem.
Op en zeker ogenblik ( waarschijnlijk nabije toekomst) zal de Eurodocsis 3.0 niet meer werken en zal je deze moeten vervangen.
Mijn mening is dat Docsis 3.0 nog véle jaren zal blijven werken naast Docsis 3.1
Ik heb van Telenet/Wyre nog geen enkele communicatie gezien met een timing voor de afschaffing van Docsis 3.0
Alle BASE klanten (ook nieuwe) krijgen nu nog altijd een Docsis 3.0 modem (CH7465LG)
beste moaner,bedoelt u dat de installatie,alsnog, "niet " vlot verloopt??
De winkel waar ik mijn omruiling ga doen,of waar ik voor andere info langs ga,zijn wel zéér behulpzaam.
Maar is natuurlijk zo dat bij thuiskomst,je alles zelf uit doos moet halen ,installeren en hopen dat het werkt.Daar kan de persoon in de winkel niet echt aan helpen als het niet werkt.Voelde me na bekijken filmpjes ietwat zekerder om zelf te gaan installeren(op voorwaarde dat enkel de tv box zou zijn en niet ook nog modem)maar nu twijfel ik natuurlijk weer.Zijn er zoveel waarbij de installatie niet lukt???
Ik had uwe zwarte modem zelfde model;
Ging alleen voor TV box,digicorder begon het te begeven,in
de winkel helpvol,men zij bij de tijd ik thuis was ales geactiveerd
zou zijn.Nopens dan maar naar klantendienst gebeld,kreeg te horen
dat mijn modem moest vervangen worden en naar een ander winkel
te gaan voor nieuwe witte modem,daar ook gerustgesteld alles zal
prima werken,kreeg op de doos telefoon nummer van achterligende technische dienst
voor het geval,en ja hoor niets werkte,die dienst gebeld en die hebben 2 dagen later
een technieker gestuurd na 1 uur bezig en zelfs bellen,was alles in orde.
Kan murphy's law zijn maar toch.
@Anja287 schreef:Maar is natuurlijk zo dat bij thuiskomst,je alles zelf uit doos moet halen ,installeren en hopen dat het werkt.Daar kan de persoon in de winkel niet echt aan helpen als het niet werkt.Voelde me na bekijken filmpjes ietwat zekerder om zelf te gaan installeren(op voorwaarde dat enkel de tv box zou zijn en niet ook nog modem)maar nu twijfel ik natuurlijk weer.Zijn er zoveel waarbij de installatie niet lukt???
@Anja287 Als de persoon in de winkel jouw TV-Box correct ingebracht heeft in het syteem van Telenet, dan zou de installatie perfect moeten lukken
Ik heb nog nooit bij iemand een decoder of TV-Box geinstalleerd waar het niet lukte. Moaner heeft waarschijnlijk gewoon pech gehad 🤔
Dank u flip1953,uw antwoorden zijn steeds héél duidelijk en begrijpbaar voor mij. Ben er vrij zeker van dat men dit in mijn plaatselijke winkel correct zal doen(de rest zal dan van mij afhangen)
@Anja287 schreef:Mijn abonnement is wigo home:indertijd belde men me op van telenet dat dit goedkoper was voor me,ook al maak ik geen gebruik van vaste telefoon,nog steeds niet trouwens.
De extra info die je hier, geeft werpt natuurlijk een andere kijk op de zaak 😊
Mijn vorige positief antwoord over de modem was natuurlijk louter gebaseerd op de vraag of je die verder kan gebruiken met de TV-Box.
Tenzij snelheid niet belangrijk is, of je hebt nog oudere toestellen die maximaal 100 Mbps halen, is het toch raadzaam om de modem in te ruilen ...
Als snelheid (en volume) niet belangrijk is, kan je ook voor de formule "Easy Internet + TV" gaan (100/10 Mpbs, 150GB volume). Je huidige modem kan deze snelehid wel aan, deze formule is nog 10€ per maand goedkoper ...
Maar wel een downgrade in vergelijking met wat je nu hebt (hou er rekening mee dat een deel van de download snelheid gebruikt wordt door de TV-Box, gezien deze via IP werkt en niet via de coax).
Met een Easy Internet + TV" heb je genoeg 68,63 euro
Je zegt dat je max 20 gb verbruikt (dat gaf je aan in de kop tekst )
Je zal een paar euro's winnen omdat een oude formule is verschil klein tegen de nieuwe formule
Gewoon niet gaan op een vrijdag naar een winkel
Als toch fout loopt kan het duren tot een dinsdag (moest er iets verkeerd gaan zeker met oude gegevens in het nieuw systeem zetten )
ik begrijp uw advies voor anja niet.
als anja op een vrijdag naar een telenet-winkel zou gaan,
kan ze bv op een zondagavond thuis alles installeren.
als ze installatieproblemen zou kennen op een zondagavond,
kan ze de dag nadien al bellen naar de helpdesk van telenet.
(de maandag is een weekdag,dan kan ze bij alle diensten terecht).