|
26.952
netweters
|
167.337
antwoorden
|
|
22.440
vragen
|
Ik heb twee TVbox-en, wanneer die stapsgewijze overgaan op IP, gaat dat dan mijn internet snelheid beinvloeden?
Of zijn hun eisen zo laag, dat ik geen sneller internet nodig heb?
Voor de TV ervaring heb je eigenlijk geen sneller internet nodig.
Het "traagste" abonnement van Telenet (BASIC) heeft 200 Mbps download en onbeperkt volume
Dit is méér snel genoeg voor gelijktijdig TV op 2 Boxen.
Maar jouw internetsnelheid zal natuurlijk iets beperkt worden tijdens TV kijken, of je nu live TV kijkt, uitgesteld kijkt of naar opnames kijkt.
Net zoals jouw internet snelheid gedeeld moet worden als er andere gebruikers Netflix of Youtube streamen ...
HD-kwaliteit (720p of 1080i): De allermeeste zenders (zoals VRT 1, VTM, Play4) streamen in deze kwaliteit.
Dit verbruikt gemiddeld tussen de 1,5 GB en 3 GB per uur. Dit komt neer op een constante netwerksnelheid (bandbreedte) van ongeveer 6 tot 9 Megabit per seconde (Mbps).
4K Ultra HD-kwaliteit: Kijk je naar specifieke 4K-zenders? Dan ligt het verbruik een flink stuk hoger: gemiddeld 7 GB tot 9 GB per uur.
Dit vereist een stabiele bandbreedte van minstens 25 Mbps
Wel is de TV box IP gevoeliger voor netwerk issues. Recentelijk zijn er door de uitrol van de vele TV IP boxen saturatie punten ontstaan.
Elk thuis Internet abo van Telenet kan de ip box aan
het goedkoopste internetabonnement voor onbeperkt internet zal wel voor veel dingen volstaan,
ook voor de mensen die een tv-box willen gebruiken.
De vraag of bezorgdheid van de topic starter was vooral of het gebruik van 2 TV-Boxen (IP) een negatieve impact zal hebben op zijn internet snelheid 🤔
Dat hij nu 1 tv box ip of 4 heeft het heeft geen belang
De live tv wordt via Unicast doorgestuurd als er te veel gebruikers zijn kan dit een probleem zijn