Beantwoorden
StevieT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aantal mails in mailprogramma beperken

Weet iemand hoe je het aantal mails kunt beperken dat een Telenet-mailaccount inlaadt in een mailprogramma zoals Mac Mail?Het zou gewoon cool zijn als er geen 20.000+ mails ingeladen worden. 

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aantal mails in mailprogramma beperken

Bij de meeste email programma's kun je het tijdsvenster configureren voor de synchronisatie. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om enkel de emails van de meest recente 7 dagen te syncen. De 20.000 emails die je als voorbeeld noemt dekken waarschijnlijk een langere periode. Ik denk niet dat je het aantal emails zelf kunt beperken, dus mocht je 20.000 emails per dag ontvangen, dan helpt dit je niet.....

 

In Thunderbird doe je dat bijvoorbeeld hier:

2011-03-14-10-07-38-503b39

Bron: https://support.mozilla.org/en-US/kb/imap-synchronization

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aantal mails in mailprogramma beperken

@StevieT 

Als je een archief hebt van 20 000 mails (en dat mag gerust een zeer groot pak minder zijn) dan zou je best een e-mailclient zoals Thunderbird gebruiken. Je archiveert dan best je oude mails in een lokale folder. Als je van computer verandert kan je alles overzetten naar die nieuwe computer. Als je een zeker belang echt aan dat mailarchief, bewaar het dan minstens op twee of drie verschillende dragers (vaste schijf, usb-stick, cloud, ...).

0 Likes
StevieT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aantal mails in mailprogramma beperken

Janne Man en Arnie,

 

Bedankt voor jullie antwoorden. Bij Gmail kun je dat aantal in de browser aanpassen en ik blijf geloven dat dit vroeger bij Telenet ook het geval was. Op Twitter kreeg ik ook als eerste vaag antwoord op mijn vraag 'die optie bestaat niet meer'. Ik gebruik Mac Mail en heb daar dus nu mijn Telenet-account moeten uithalen omdat het programma helemaal vastliep. Ik vind in Mac Mail die optie in ieder geval niet. Alvast bedankt voor verdere hulp.

 

Groet,

ST.

0 Likes
StevieT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aantal mails in mailprogramma beperken

Hey hey,

 

bedankt voor je antwoord, maar iemand anders reikte het ook al aan. Vroeger kon je dit aantal - net zoals nog steeds in Gmail - op de site van de mailbox zelf aanpassen. In Mac Mail vind ik trouwens die optie niet waar je het over hebt. 

Groet,

ST. 

0 Likes