Beantwoorden
VDPJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Afmelden op Telenet Webmail voor alle toestellen?

Als ik me afmeld in de Telenet webmail, is die dan op alle pcs waar de webmail open staat afgemeld?

 

Bv in volgende situatie.....

Op werk doe ik mijn webmail open maar vergeet af te melden als ik naar huis vertrek. Thuis gekomen besef ik dat mijn mail nog open staat. Thuis op de pc doe ik de webmail nogmaals open en kies ik voor afmelden. Wordt de webmail op mijn werk dan ook afgemeld of blijft die open staan?

 

Kan het antwoord nergens terugvinden.

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Uitloggen alle webmails

4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Afmelden op Telenet Webmail voor alle toestellen?

Ik denk het niet.

Zelfs als je uw paswoord zou wijzigen, blijft de eerste Webmail gewoon open staan (met het oude paswoord), zolang die niet afgemeld is.

Dat is nu eenmaal "by design" dat IMAP toelaat om met verschillende toestellen gelijktijdig ingelogd te zijn.

VDPJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Afmelden op Telenet Webmail voor alle toestellen?

Raar dat hier geen beveiliging op zit. Geeft de webmail dan ook geen error op de pc als de pagina vernieuwd wordt en ik dan op een andere pc reeds uitgelogd/paswoord gewijzigd heb? 

Deze optie is wel aanwezig bij streamingdiensten, zoals Netflix en Streamz. Daar heb je de functie om 'uit te loggen op alle apparaten'.

Dus zo moeilijk kan dit niet zijn om dit in een webmail te gieten denk ik.

Ik ga dit verder onderzoeken tot ik een oplossing gevonden heb.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Afmelden op Telenet Webmail voor alle toestellen?


@VDPJ  schreef:

Ik ga dit verder onderzoeken tot ik een oplossing gevonden heb.


Oplossing voor een non-issue?

  • heb je geen screensaver op je werk PC zodat niemand anders jouw PC of login kan gebruiken?
  • sluit je de PC niet af als je 's avonds gedaan hebt met werken?

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn (maar ik kan niet checken gezien ik geen Telenet webmail heb):

  • In Telenet webmail, ergens bij Settings, IMAP uitschakelen.

Dit zou misschien als gevolg kunnen hebben dat alle open verbindingen met de IMAP server afgesloten worden.

Daarna natuurlijk IMAP terug inschakelen.

Zo werkt het blijkbaar wel in gmail: I need to remove unused IMAP clients - Google Cloud Help

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afmelden op Telenet Webmail voor alle toestellen?

In de zomer toen we dit onderwerp voorbij zagen komen, hebben we dit intern eens nagevraagd. Het heeft even geduurd, maar we hebben een nieuwe functionaliteit zelf ontdekt en dankzij jullie een probleem kunnen flaggen over een flow die niet 100% werkte. 

Vandaag kunnen we jullie vertellen dat:

  • je via Mijn Telenet al meer dan een jaar de mogelijkheid hebt om alle actieve sessies van een login te beëindigen. Voor ons was dit nieuwe informatie en vermoed voor vele klanten ook. Want dit stond nergens omschreven op onze Klantenservice. Sinds november vind je die informatie in dit artikel: Aanmelden voor Telenet-diensten? 
  • deze functionaliteit in de zomer van 2023 blijkbaar nog niet werkte voor Webmail sessies, maar dit op 10/09/2023 werd opgelost.
  • er op hetzelfde moment ook een fix live gegaan voor het probleem dat de Webmail sessies niet bij iedereen werden beëindigd na een wachtwoord reset. Ook dit zou dus niet meer mogen voorvallen. Reset je het wachtwoord van je e-mailadres, dan zou dit vanaf nu alle actieve Webmail sessies moeten beëindigen. 

Hopelijk geeft jullie dit weer wat meer inzichten om elkaar te helpen! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.