Beantwoorden
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Android & Outlook app + Telenet mail vast in outbox

Hoi, in het verleden al eens issues gehad met mijn pa zijn samsung en outlook ( account die niet kon worden toegevoegd etc ) ... Vandaag weer issues.  Wanneer pa een email verstuurd vanuit de outlook app ( telenet mail ) dan komt hij in postvak uit ( maar wordt niet verzonden ). In de layout zie ik ook de mails staan met in het rood de vermelding ( concept ) . Maar in de map 'concepten' staat geen enkele mail.

 

Als ik op webmail ga kijken zie ik wel de mails staan in 'concepten' , zeer bizar

 

Outlook screens :

 

WhatsApp Image 2021-03-14 at 15.49.27 (1).jpegWhatsApp Image 2021-03-14 at 15.49.27 (2).jpegWhatsApp Image 2021-03-14 at 15.49.27.jpeg

 

 

Webmail :

Screenshot 2021-03-14 at 15.55.39.png

 

Account ook al eens 'terug ingesteld' via de optie in outlook. Geen effect. Account verwijderd en terug toegevoegd. Idem. App verwijderd, gsm herstart, app reinstall , account toevoegen. Idem

 

Nu de account is toegevoegd via New, dan het telenet emailadres, IMAP kiezen en next ( dus standaard instellingen ) . Na invullen password ( en benaming etc ) is de account geconfigureerd

 

Ook getracht via advanced te gaan, en manueel imap.telenet.be:993 en smtp.telenet.be:587 in te geven -> dat lukt niet. Krijg een melding dat de verbinding verlopen is cst.  Je kan hier ook geen TLS ( ssl ) kiezen in de outlook app bij de advanced settings.  Enkel de account toevoegen ( imap )via de standaard instellingen lukt

 

Anyone an idea ?

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Android & Outlook app + Telenet mail vast in outbox

@rolelael soort gelijk probleem 

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Mail-versturen-Outlook-android-via-Telenet-account-lukt/td-p/1214...

 

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Android & Outlook app + Telenet mail vast in outbox

Probleem is bekend bij Telenet. Ik heb al problemen sinds september met Telenet mail account en Outlook mobiele applicatie. 

 

Link Thread: Opgelost: Re: Outlook for Android - failed to save draft on serve - De Netweters

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Android & Outlook app + Telenet mail vast in outbox

en is trouwens ook op ios van toepassing. Net mijn telenet account eens op mijn iphone gezet ; nieuwe mail komt mooi binnen. Nieuwe aangemaakte mail die ik verzend, komt eveneens in outbox terecht - forever

 

Op ios geeft outlook wel aan dat hij aant updaten is trouwens ( blijft visibel staan beneden het scherm )

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Android & Outlook app + Telenet mail vast in outbox

Update : op ios heeft de outlook een update gehad naar v4.2111.0

 

Heb de bestaande telenet account die problemen had gechecked en nog zelfde probleem.

 

Dan account verwijderd en weer toegevoegd en alles werkt nu terug ok bij mij.

 

Laatste update op Android is de versie van 20/03 V4.2109.3 , mogelijks daar nog niet ok. 

0 Likes