Beantwoorden
wonder24
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Smile! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Asustor Nas en mail server

Zou graag mijn telenet mails laten binnen komen op mijn Asustor NAS (mail-server of roundcube) zodat mijn mail eerst door een spamfilter lopen. 

Ik heb wel een spam filter in mijn outlook zitten die actie  de spam mail eruit haalt, maar dan moet ik eerst mijn PC opzetten.  Als ik de mails op mijn Iphone binnenhaal zitten daar teveel spam mails tussen.

Mijn vraag is het mogelijk dus om de mails direct binnen te laten komen op mijn NAS en daar een spamfilters in te stellen zodat ik geen spam mails meer binnen krijg op mijn Iphone.

0 Likes
11 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Asustor Nas en mail server

Stel de spamfilters in op webmail van telenet. Dan worden ze gefilterd voor je ze op éénder welk toestel opent.

https://webmail.telenet.be

Ga naar het tabblad instellingen en daar kies je in het linker menu voor e-mail regels

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
wonder24
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Smile! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Asustor Nas en mail server

Het voorstel om elke SPAM in de black list te steken is niet mogelijk.  Elke SPAM mail heeft een eigen adres en dus de lijst zal nooit de nieuwe SPAM mails tegen houden, dus moet ik nu op mijn PC of ipad naar webmail gaan en daar eerste de SPAM's eruithalen.  Dit is niet echt functioneel.

Het beste zou inderdaad dat Telenet een SPAM filter functionaliteit in de hun mail zou implimenteren.

Maar zolang ze dit niet doen, zoek ik nog naar een goede oplossing en dit zou ik liefst laten lopen via mijn NAS,zodat ik volledige controle hou op mijn mails

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Asustor Nas en mail server

Een bijkomend probleem is dat als je een mailserver wil draaien op je NAS je een vast (fixed) publiek IPadres moet hebben anders heb je het probleem als je modem uitvalt je mogelijks een nieuw publiek IP adres krijgt en kan je beginnen aanpassen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Asustor Nas en mail server


@wonder24@  schreef:

Het voorstel om elke SPAM in de black list te steken is niet mogelijk.  Elke SPAM mail heeft een eigen adres en dus de lijst zal nooit de nieuwe SPAM mails tegen houden, dus moet ik nu op mijn PC of ipad naar webmail gaan en daar eerste de SPAM's eruithalen.  Dit is niet echt functioneel.

Het beste zou inderdaad dat Telenet een SPAM filter functionaliteit in de hun mail zou implimenteren.

Maar zolang ze dit niet doen, zoek ik nog naar een goede oplossing en dit zou ik liefst laten lopen via mijn NAS,zodat ik volledige controle hou op mijn mails

 


Wel als je domeinen gaat blokkeren. Veelal komen de mails van een andere e-mail adres met domein is wel hetzelfde. 

vb: info@nederland.hetnieuws3.com daarvan zet je hetnieuws3.com in je spamfilter met als indicatoren "van" -> "Bevat"

 

Schermafbeelding 2018-05-11 om 19.32.35.png

 

 


@igvfer@  schreef:

Een bijkomend probleem is dat als je een mailserver wil draaien op je NAS je een vast (fixed) publiek IPadres moet hebben anders heb je het probleem als je modem uitvalt je mogelijks een nieuw publiek IP adres krijgt en kan je beginnen aanpassen.

 


 @igvfer

Zo vaak veranderd je ip adres nu ook weer niet. Ik heb al maanden hetzelfde ip, ook na verschillende herstarts van mijn modem. En zelfs dan nog is dit op te vangen met dynamic DNS.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Asustor Nas en mail server

Je kan wel een probleem krijgen als je een adres zoals dit: +Detox <info@comm.telenet.be> of Bit-4-C0in voucher <info@comm.telenet.be> of Disney25Land <info@comm.telenet.be> wil blokkeren. Dit is effectief een spam mail die ik vandaag heb gekregen. Als ik deze domeinnaam blokkeer komt er bijna niets meer binnen van telenet  klanten( vrienden, kennissen enz.). Ik heb het ondertussen doorgemaild naar abuse@telenet.be.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Asustor Nas en mail server


@igvfer@  schreef:

Je kan wel een probleem krijgen als je een adres zoals dit: +Detox <info@comm.telenet.be> of Bit-4-C0in voucher <info@comm.telenet.be> of Disney25Land <info@comm.telenet.be> wil blokkeren. Dit is effectief een spam mail die ik vandaag heb gekregen. Als ik deze domeinnaam blokkeer komt er bijna niets meer binnen van telenet  klanten( vrienden, kennissen enz.). Ik heb het ondertussen doorgemaild naar abuse@telenet.be.


Je hebt gelijk @igvfer vandaag heb ik deze ook in de mailbox gekregen en dit is inderdaad een specialleke. Maar je kan wel degelijk com.telenet.be in je spam filter steken. Hij gaat enkel filteren als het volledige stuk com.telenet.be in het e-mailadres voor komt.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Asustor Nas en mail server

@PuchKan Telenet deze IP adressen blokkeren? Deze spam met komt blijkbaar van enkele van de range van deze adressen:

IP addresses 216.245.220.0 to 216.245.220.255

216.245.220.0 - 216.245.220.255 is an IP address range owned by Limestone Networks, Inc. and located in United Kingdom - select an address below for more details

 Meer bepaald xxxx.nethiking.com (diverse subdomeinen).

Of is Groot Brittanie sinds ze uit Europa willen stappen een exotische bananen republiek aan het worden zoals die Afrikaanse en russische landen. Gefrustreerde smiley

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Asustor Nas en mail server

@igvfer

 

Blijkbaar heeft er iemand al een aparte draad over begonnen:

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Spam-van-info-comm-telenet-be/m-p/39969#M2349


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Asustor Nas en mail server


@igvfer@  schreef:

@PuchKan Telenet deze IP adressen blokkeren? Deze spam met komt blijkbaar van enkele van de range van deze adressen:

IP addresses 216.245.220.0 to 216.245.220.255

216.245.220.0 - 216.245.220.255 is an IP address range owned by Limestone Networks, Inc. and located in United Kingdom - select an address below for more details

 Meer bepaald xxxx.nethiking.com (diverse subdomeinen).

Of is Groot Brittanie sinds ze uit Europa willen stappen een exotische bananen republiek aan het worden zoals die Afrikaanse en russische landen. Gefrustreerde smiley

 


Dat zou TN inderdaad kunnen doen.

@Suzy kan u daar verder mee?

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Asustor Nas en mail server

@Puch @igvfer

Ik heb eens nagevraagd of dit mogelijk is. Keep you posted! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Asustor Nas en mail server

@Puch @igvfer

Blijkbaar werd deze spam intussen reeds automatisch geblacklist. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.