Beantwoorden
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Bepaalde veilige emails komen niet aan in mijn inbox op mijn laptop en ipad. Op mijn smartphone vind ik ze terug bij spam. Op laptop staan ze NIET bij ongewenste emails. Op ipad helemaal niet terug te vinden. Wie kan mij helpen?

0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

@Karine2 

Kan je eens voor de betreffende toestellen de instellingen van je account(s) geven, zodat men kan zien wat er zou kunnen schelen.

Geen e-mail adressen vermelden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Wat bedoel je met eigenschappen : is dat server inkomende/uitgaande post? Ik ben een leek op dit gebied.  Het probleem is pas een 2 dagen geleden ontstaan.  Het gaat over mijn werkmail dat niet op mijn telenetadres of in spam terecht komt.  Staat bij veilige afzenders, geen spam,...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

@Karine2 

Als het probleem er twee dagen geleden niet was, wat is er toen veranderd?

En welke serverinstellingen zijn er gebruikt? Pop/ IMAP?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Er zijn geen wijzigingen gebeurd.  

server : IMAP

0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

laptop : inkomende server : pop.telenet.be

uit: smtp.telenet.be

 

ipad:

inkomend :in.telenet.be

uit : SMTP     uit.telenet.be

 

smartphone : IMAP

 

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

@Karine2 

Ik denk dat je best je accounts aanpast volgens bijgevoegde link. Het lijkt mij het beste dat je begint met overal imap te gebruiken. De mix van pop en imap kan verassingen geven. In de link vind je ook de verschillen tussen imap en pop. Kijk ook in webmail/instellingen de e-mail regels na. Vind je daar rare dingen gooi die er tijdelijk uit.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Neem zelf de controle in handen en laat alle mails door, maar laat Telenet het onderwerp taggen met [SPAM].


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Hoe doe je dat ?

0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Is niet gelukt. Dus dit is het ook niet.

0 Likes
Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Beste,

 

dit lukt mij niet. Het gaat vooral over mijn werk emailadres, ook van collega's, alleen dit komt in de spamfolder op telefoon, bij ipad of laptop is die nergens te bespeuren. 

Controle gedaan met andere collega's , zij hebben hier geen probleem mee. Mijn mails komen correct aan bij hen. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder


@Karine2  schreef:

1) Bepaalde veilige emails komen niet aan in mijn inbox op mijn laptop en ipad. Op mijn smartphone vind ik ze terug bij spam.

2) Op laptop staan ze NIET bij ongewenste emails. Op ipad helemaal niet terug te vinden. Wie kan mij helpen?


Je meldt hier 2 verschillende problemen, die elk een aparte oplossing nodig hebben:

  1.  veilige mails komen niet in je Inbox, maar bij Spam (op je smartphone).
  2.  op 2 toestellen vind je de spam mails niet terug (laptop en iPad).

De reden van jouw 2de probleem is dat de mail instellingen op jouw Laptop en iPad niet correct zijn. Zowel op de laptop als op de iPad gebruik je POP3 (in.telelent.be, pop.telenet.be) in plaats van imap.

  • Bij POP3 zie je alleen de mails in de Inbox, de andere mappen (zoals Spam) worden niet gesynchroniseerd.
  • Je zal bijvoorbeeld ook de mails die je via de Smartphone hebt verstuurd niet terugvinden in de verzonden Items op jouw laptop en iPad.
  •  De mappen "Ongewenste mail" of "Spam" op de laptop/IPad bevatten alleen de mails die door jouw mailclient als "ongewenst" werden beschouwd, maar niet de mails die Telenet als ongewenst beschouwt.

Oplossing: Schakel jouw laptop en IPad over op imap

 

Het eerste probleem (veilige mails komen in de Spam folder op jouw Smartphone) kunnen 2 oorzaken hebben:

  1.  De mailclient heeft deze mails na ontvangst als onveilig beschouwt, en naar jouw Spam folder verplaatst. 
  2.  De Spam filter van Telenet heeft deze mails als onveilig beschouwd (en komen dus niet eens in de Inbox).

Het is dus niet genoeg dat je op de smartphone deze mails bij de veilige afzenders zet. Je moet ook jouw e-mail instellingen bij Telenet nakijken (via de Telenet webmail https://login.prd.telenet.be/openid/login)

 

Begin dus eerst met de mailinstellingen op jouw laptop/ipad juist te zetten (imap). Dan zal je deze spam mails onmiddellijk zien verschijnen op jouw laptop en ipad 😊.

Probeer daarna je 2de probleem op te lossen (eventueel met de hulp van Netweters die het mailsysteem van Telenet kennen).

 

Karine2
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

Lijkt opgelost nu.  Dank je wel voor oplossing.

 

Karine

GuidoM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Betrouwbare e-mails belanden niet in de juiste folder

gelijkaardig probleem

 

een maand geleden komen emails van mij plots in spam folders van mijn ge-adresseerden, spam settings aangepast om deze overal zichtbaar te maken zoals in deze chain is gemeld

 

nu krijg ik een aantal emails NIET: ze worden correct verstuurd door correspondent, komen in 'verzonden' map, maar komen niet toe. Reproduceerbaar: sommige emails komen niet toe, optie 'bericht opnieuw verzenden' ook niet, doorsturen naar zelfde adres ook niet, doorsturen naar een ander email adres: ontvangst ok. ander emails (zelfde afzender, zelfde ontvanger)komen wel aan. ik heb een aantal voorbeelden: het is van telenet naar telenet dus iemand op telent-server moet dit kunnen zien, niet?  

0 Likes