24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Bepaalde veilige emails komen niet aan in mijn inbox op mijn laptop en ipad. Op mijn smartphone vind ik ze terug bij spam. Op laptop staan ze NIET bij ongewenste emails. Op ipad helemaal niet terug te vinden. Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je eens voor de betreffende toestellen de instellingen van je account(s) geven, zodat men kan zien wat er zou kunnen schelen.
Geen e-mail adressen vermelden.
Wat bedoel je met eigenschappen : is dat server inkomende/uitgaande post? Ik ben een leek op dit gebied. Het probleem is pas een 2 dagen geleden ontstaan. Het gaat over mijn werkmail dat niet op mijn telenetadres of in spam terecht komt. Staat bij veilige afzenders, geen spam,...
Er zijn geen wijzigingen gebeurd.
server : IMAP
laptop : inkomende server : pop.telenet.be
uit: smtp.telenet.be
ipad:
inkomend :in.telenet.be
uit : SMTP uit.telenet.be
smartphone : IMAP
Ik denk dat je best je accounts aanpast volgens bijgevoegde link. Het lijkt mij het beste dat je begint met overal imap te gebruiken. De mix van pop en imap kan verassingen geven. In de link vind je ook de verschillen tussen imap en pop. Kijk ook in webmail/instellingen de e-mail regels na. Vind je daar rare dingen gooi die er tijdelijk uit.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Hoe doe je dat ?
Is niet gelukt. Dus dit is het ook niet.
Beste,
dit lukt mij niet. Het gaat vooral over mijn werk emailadres, ook van collega's, alleen dit komt in de spamfolder op telefoon, bij ipad of laptop is die nergens te bespeuren.
Controle gedaan met andere collega's , zij hebben hier geen probleem mee. Mijn mails komen correct aan bij hen.
@Karine2 schreef:1) Bepaalde veilige emails komen niet aan in mijn inbox op mijn laptop en ipad. Op mijn smartphone vind ik ze terug bij spam.
2) Op laptop staan ze NIET bij ongewenste emails. Op ipad helemaal niet terug te vinden. Wie kan mij helpen?
Je meldt hier 2 verschillende problemen, die elk een aparte oplossing nodig hebben:
De reden van jouw 2de probleem is dat de mail instellingen op jouw Laptop en iPad niet correct zijn. Zowel op de laptop als op de iPad gebruik je POP3 (in.telelent.be, pop.telenet.be) in plaats van imap.
Oplossing: Schakel jouw laptop en IPad over op imap
Het eerste probleem (veilige mails komen in de Spam folder op jouw Smartphone) kunnen 2 oorzaken hebben:
Het is dus niet genoeg dat je op de smartphone deze mails bij de veilige afzenders zet. Je moet ook jouw e-mail instellingen bij Telenet nakijken (via de Telenet webmail https://login.prd.telenet.be/openid/login)
Begin dus eerst met de mailinstellingen op jouw laptop/ipad juist te zetten (imap). Dan zal je deze spam mails onmiddellijk zien verschijnen op jouw laptop en ipad 😊.
Probeer daarna je 2de probleem op te lossen (eventueel met de hulp van Netweters die het mailsysteem van Telenet kennen).
Lijkt opgelost nu. Dank je wel voor oplossing.
Karine
gelijkaardig probleem
een maand geleden komen emails van mij plots in spam folders van mijn ge-adresseerden, spam settings aangepast om deze overal zichtbaar te maken zoals in deze chain is gemeld
nu krijg ik een aantal emails NIET: ze worden correct verstuurd door correspondent, komen in 'verzonden' map, maar komen niet toe. Reproduceerbaar: sommige emails komen niet toe, optie 'bericht opnieuw verzenden' ook niet, doorsturen naar zelfde adres ook niet, doorsturen naar een ander email adres: ontvangst ok. ander emails (zelfde afzender, zelfde ontvanger)komen wel aan. ik heb een aantal voorbeelden: het is van telenet naar telenet dus iemand op telent-server moet dit kunnen zien, niet?