Beantwoorden
AlbertStone
Freshman Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-mail onterecht als spam aangeduid

Sinds kort komen de mails van mijn echtgenote in mijn spam folder terecht. Dit gebeurt bij alle geadresseerden.

Zij heeft een alias op haar e-mailadres (in mijn telenet) en als we daarmee proberen zijn er geen problemen. Nu zou zij kunnen overschakelen op de alias, maar dan moet zij alle contracten met vb. gas, elektriciteit, website accounts op basis van e-mailadres, …, lezersbrieven en contacten aanpassen en/of verwittigen van deze gewijzigde toestand. 
Is er een andere oplossing mogelijk?

Kan ik het oorspronkelijke e-mailadres verwijderen in mijn telenet en opnieuw als alias aanmaken?

Graag uw hulp.

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

E-mailadres en opnieuw aanmaken als alias zal je niet helpen. Mogelijk is haar e-mailadres gebruikt door oplichters of spamverzenders. Vermits het Telenet is die de e-mails op basis van ondoorgrondbare criteria aanmerkt als spam, kan je best contact opnemen met Telenet en het probleem melden.

Wat je wel kan doen is in uw instelling van je mailbox in  mijn Telenet de mails niet te laten verplaatsen naar de spam folder (wel te laten merken). Je maakt dan in webmail (of een ander mailprogramma) een regel waarbij je de e-mails gemerkt als spam die een andere van hebben dan die van uw echtgenote naar de spamfolder verplaatsen.

0 Likes
AlbertStone
Freshman Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn echtgenote heeft haar telenet mailadres gekoppeld aan haar iPad.
Als zij mails verstuurt vanaf haar iPAD worden deze achter de schermen door telenet webmail verstuurd. Deze mails komen bij de geadresseerden terecht als SPAM. 

Als zij mails verstuurt RECHTSTREEKS vanaf telenet webmail komen ze bij de geadresseerden NIET terecht als SPAM.

Ik kan in telenet webmail geen verschil zien tussen de mails verzonden vanaf iPad of rechtstreeks.

Als zij mails stuurt met haar ALIAS komen deze bij de geadresseerden NIET terecht als SPAM ongeacht of zij vanaf iPAD of RECHTSTREEKS verstuurd worden.

Dit fenomeen is plots opgedoken eind oktober zonder dat zij enige instelling veranderd heeft of webmail regels heeft aangepast. 

Ik zou een webmail regel kunnen maken die voor mij het probleem oplost, maar dan blijft het probleem nog bestaan voor alle andere geadresseerden.

Dit is dus geen werkbare oplossing. Het probleem dient opgelost te worden zonder dat er met aliassen of webmail regels moet gewerkt worden. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Het is best mogelijk dat een mail naar een andere bestemmeling niet gemerkt wordt als spam.

In mijn telenet zet je de instelling voor jouw mailbox dat spam gemerkt wordt en niet naar de spamfolder mag gaan. Je maakt dan een regel waarbij de mails gemerkt als spam naar de spamfolder verplaatst worden behalve als de van overeenstemt met het e-mailadres van uw echtgenote.

0 Likes
AlbertStone
Freshman Beetjesweter

Wij hebben de controle gedaan en de mails vanaf de iPad voor die ene alias komen bij alle geadresseerden in de spam folder terecht. Bij die andere alias is dit niet het geval. Op één of andere manier worden de mails door telenet gemerkt voor die ene alias, maar niet voor die andere. 
vreemd ook dat dit plots begint te spelen, terwijl van onze kant geen wijzigingen zijn aangebracht.

0 Likes