Beantwoorden
Vraagstukje
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

E-mails automatisch verwijderen na 1 week op webmail?

Beste, 

graag had ik geïnformeerd of het mogelijk is om in de webmail van telenet een regel te schrijven zodat een mail in postvak in na 1 week automatisch naar de prullenbak gaat.

Mijn vader gebruikt deze mailbox regelmatig en krijgt hierop bv van GVA een dagelijkse update, maar zoals bij vele oudere mensen leest hij wel zijn mail, maar verwijderen doet hij niet.

Vandaar dat ik een regel zou willen instellen dat deze mails na 1 week automatisch naar de prullenbak gaan om een overvolle mailbox te voorkomen. 

Ik heb zelf al snel gekeken maar op het eerste zicht lukt het me niet, vandaar deze vraag.

alvast bedankt 

Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: opstellen van E-mail regel mail na week te verwijderen

5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Regels worden automatisch uitgevoerd op nieuwe mails die binnenkomen in de in box. Voor zover ik weet is het criterium gelezen mails ook niet aanwezig.  Voor zover ik weet kan je enkel kiezen ouder dan een in de regel opgegeven datum. Dus ouder dan X dagen is niet mogelijk.

Je kan wel een regel maken waarbij je selecteert op de Van en waarbij je zelf iedere keer de datum aanpast en die manueel uitvoert. Dat doe je zo: Je laat die regel staan in Beschikbare regels. je past de datum aan in de regel. e klikt op de regel zodat die opgelicht is en klikt vervolgen op Regels activeren. Je krijgt dan een lijst van mailfolders te zien en je klikt in het afrolmenu op Inbox.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

De mailboxen zijn tegenwoordig zo groot (Telenet 5 GB) dat deze niet snel zal vollopen. Dus sporadisch een wissen is wel voldoende.

Als je een mailclient (vb : thunderbird) installeert dan kan dit wel ingesteld worden. bv laatste 2000 mail bewaren of mails ouder dan 1 week, 1 maand weg  ....

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Het voorstel van @Janneke_Dust heeft wel een aantal gevolgen, want dat zijn geen regels, maar wel instellingen van de mailbox. Alls mails ouder dan X dagen worden permanent verwijderd. Dit wil zeggen ook mails die niet van GVA komen. Dit wil zeggen dat deze mails ook niet in de prullenbak komen.

Ook in Thunderbird is het niet mogelijke om via regels mails na X dagen te wissen.

Heeft uw vader enig nut aan de e-mails van GVA? Als uw vader dagelijks op de website van GVA gaat (via html of via app) kan uw vader alles lezen (als hij een abonnement heeft). Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in de e-mails van dagbladen. Uiteraard als je graaf zo rap als mogelijk op de hoogte wil gebracht worden van bepaalde zaken, zijn die e-mails van belang. Je vader kan zelf kiezen voor welke onderwerpen of domeinen hij graag snel op de hoogte gebracht wordt. Als je echter de regie in eigen hand wil houden, ga je regelmatig naar de site van je dagblad en daar kan je dan het meest recente nieuws lezen. Dus zich uitschrijven uit deze mails kan ook een oplossing zijn.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@janne_man 

Dat het niet met TB zelf kan wil niet zeggen dat er geen extensie bestaat waarmee het misschien wél kan.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter

Iemand met verstand van zaken en de nodige kennis van e-mail opslag, kan zelfs iets schrijven waarmee dat opgelost wordt. Maar je moet eerst zo iemand vinden die dat doet voor een aanvaardbare prijs. Of je moet eerst de al dan niet bestaande extensie vinden die dat wel kan.

Gewoon lezen wat de krant schrijft via app of webserver en uitschrijven op deze e-mails lijkt me de gemakkelijkste oplossing. Elke lezer van dit mag gerust iets anders voorstellen als beste oplossing. Beste oplossing is een subjectief gegeven.