Beantwoorden
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Dag allemaal, hier weer een nieuweling.

Volgende vraag betreft Samsung Galaxy A6 (gsm) en Samsung Galaxy Tab 2 (tablet).

 

Kan er iemand mij vertellen hoe ik de grootte van mijn inbox (telenet) kan vergroten.

Momenteel worden er ongeveer 75 berichten (+/- 2 weken) getoond. Om de overige te zien moet ik steeds mijn desktop computer raadplegen wat niet echt de bedoeling is.

Op beide toestellen gebruik ik de default email app. 

Enig idee hoe dit op te lossen ?

Dank bij voorbaat voor alle feedback.

Groetjes,

Andy

0 Likes
13 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email inbox

vertel eens hoe je instellingen voor mail staan. Geen prive gegevens vermelden zoals email adres.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email inbox

Wat gebeurt er als je in de inbox met je vinger naar beneden veegt? Komen er dan geen ouder mails bij?

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Bedankt voir je antwoord.

Als ik swipe wordt er gesynchroniseerd maar er komt niets bij.

Toch raar hè. 

Andy

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Bedankt voor je antwoord. 

Had ik ook nagekeken en alles staat zoals opgegeven door telenet, imap- en poortgegevens.

Toch een rare situatie hè. 

Andy

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email inbox

Ik gebruik de mail app van android niet meer omdat deze te beperkt was, ik weet wel niet meer welke tekortkomingen ik had vastgesteld.

Ik gebruik nu de GMail app en deze is veel beter. Ik zou voorstellen om deze app eens te installeren en uw accounts daar aan te maken en een tijdje te testen. Als deze app dan voldoet kan je de accounts in de default mail app verwijderen zodat die app dan niet meer actief is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email inbox

@Andylucky 

Ik heb ook een Galaxy A6 en ik gebruik hierop de mail app van Samsung (rood icoontje met witte envelope). Ik kan hierop al mijn e-mails zien van dit jaar. De oudere niet, omdat ik die niet meer in mijn inbox heb. Die staan gearchiveerd in een lokale map op mijn pc. 

Kan je de oudere mails zien op de Webmail van Telenet?

Staan ze daar nog rechtstreeks in de Inbox? Staan ze in een subolder, dan moet je wel wat extra doen op je andere e-mailclients.

 

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Hi Janneman,

Blijkbaar gebruiken we dezelfde app, witte omslag met witte @ op eeen rode cirkel.

Dat is net het eigenaardige, in webmail zie ik ook maar een beperkt aantal emails.

Zoals gezegd, op mijn desktop-pc, met MS Outlook, zie ik wel alle oudere emails. Raar.

Groetjes, Andy

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email inbox

@Andylucky 

Heb je nog andere toestellen waarop je uw e-mail kan zien? Mogelijk gebruikt één toestel POP3 en niet IMAP. 

Mogelijk is het een instelling in je MS Outlook die berichten verwijderd uit je imap. 

Staan al die berichten nog rechtstreeks in je inbox op Outlook of heb je die verplaatst naar een submap.

Van één zaak ben ik zo goed als zeker: het probleem zit hem niet noch bij je A6, noch bij je TAB 2.

 

 

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Dag Janneman,

Daar had ik niet echt aan gedacht. Mogelijk is Outlook anders opgezet dan de mobiele toestellen.

Ik moet seffens weg dus nu geen tijd om dit na te kijken maar waarschijnlijk wel morgen of iets na nieuwjaar.

Ik vermoed dat de imap-instellingen voorkeur krijgen boven pop3 ?

Bedankt voor al je reacties,  ik hou je wel op de hoogte.

Alvast een zeer gelukkig nieuwjaar gewenst.

Groetjes, Andy

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email inbox

Vermoedelijk is uw PC ingesteld op POP3 en om de berichten 14 dagen op de mailserver te laten staan.

Stel uw pop3 account zo in dat deze geen mails meer moet afhalen.

Maak een account met IMAP voor uw mailadres.

Als je alle berichten overal wil zien doe dan het volgende:

- Kopieer alle berichten van uw pop3 inbox map naar de inbox map van de IMAP account. opgepast dit kan een tijd duren want de mails worden niet enkel opgeslagen op je PC (imap opslag) maar ook naar de mailserver gestuurd.

- Kopieer alle berichten van uw pop3 sent map naar de sent map van de Imap account. Zelfde opm over de tijdsduur.

 

Als dan alles OK is dan kan je de pop3 account verwijderen.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Email inbox

Beste Janne-man en Janneke_Dust,

 

Ter info, op mijn desktop pc stond mail ingesteld met pop3 met aanduiding van 14 dagen bewaren op server.

Ik heb dit veranderd naar maximum 100 dagen. Dat zou voldoende moeten zijn.

Zal dit een gevolg hebben op mijn mobiele toestellen die nu met imap zijn ingesteld.

 

Kan je eens bij gelegenheid (niet dringend) het verschil eens KORT uileggen tussen pop3 en imap.

 

Geniet nog van het oude jaar en ik wens je een heel gelukkig maar vooral een gezond 2020.

 

Groetjes en tot 2020

Andy

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email inbox

@Andylucky 

 

Bij POP3 worden de mails van de server afgehaald bij het lezen (tenzij er in de settings een termijn ingesteld is om ze nog even te laten staan). Ze bestaan dan dus nog enkel in uw mail client en zijn enkel daar nog te lezen. Eens daar gewist zijn ze ook echt weg.

 

Bij IMAP worden de mails gekopieerd naar uw mail client en blijven ze dus ook op de server staan. 

 

Ikzelf gebruik beide: de mail client op mijn foon is ingesteld op IMAP en de mail client op mijn PC thuis is ingesteld op POP3.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email inbox

@Andylucky 

De korte uitleg is zoals @StefaanH uitlegt: POP3 de mails verdwijnen van de e-mailserver zodra ze binnengehaald worden. IMAP: de mails blijven op de server staan.

De werkelijkheid is iets complexer geworden. Bij POP3 zijn er nu opties (zoals uw optie om de mails pas te wissen na een bepaald aantal dagen of zelfs om nooit te wissen). Ook bij IMAP zijn er nu opties om de mail toch te wissen op de server. Dat maakt dat in het meest extreme geval als de gepaste opties beschikbaar zijn er geen echt verschil meer is tussen POP3 en IMAP.

Op mijn drie toestellen (pc, smartphone, tablet) gebruik ik IMAP. Mails die ik niet bewaar, wis ik op om het even welk van de drie en daardoor verdwijnt die mail op de server van Telenet en op mijn drie toestellen. Mails die ik wens te bewaren houd ik voor één à twee jaar op de server in IMAP. Nu is voor mij de tijd aangebroken om de mails van 2018 te verhuizen naar een lokale map op mijn pc. Hierdoor gaan ze ook verdwijnen uit de server van Telenet en dus ook op mijn smartphone en tablet. Wat de beste manier van werken is, hangt af waar je u het best bij voelt.