Beantwoorden
Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Ik heb regels aangemaakt voor het verwijderen van Spam. 

Deze regels zijn aangevinkt actief. 

De Spam berichten (die wel in mijn Spam box toekomen) blijven echter binnenkomen. 

Indien ik dan de regels activeer op mijn Spam box wordt de spam mail wel degelijk verwijderd. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat  de regels worden toegepast bij het binnenkomen van de berichten?

0 Likes
20 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email regels niet uitgevoerd

Dit heb je eigenlijk al zelf in de hand. Als je instelt markeren als "SPAM" dan komt het bericht in de inbox en wordt behandeld door de regels.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email regels niet uitgevoerd

Je zou ook gewoon een mailclient kunnen gebruiken.

 

Wink, Wink. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Oplossing om te laten verdwijnen is de Spam filter op 'spam' toevoegen in onderwerp plaatsen en dan de regels op de inbox uitvoeren. 

 

Bijkomend probleem echter: 

 

Ik heb twee acties geplaatst: 

- bericht labelen met junk

- weggooien 

 

Tot mijn verwondering wordt slechts de eerste regel uitgevoerd.(In dit geval dus het bijvoegen van de label). 

Indien ik de label opdracht verwijder wordt wel degelijk het bericht weggegooid. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd


@Marc17  schreef:

Oplossing om te laten verdwijnen is de Spam filter op 'spam' toevoegen in onderwerp plaatsen en dan de regels op de inbox uitvoeren. 

 

Bijkomend probleem echter: 

 

Ik heb twee acties geplaatst: 

- bericht labelen met junk

- weggooien 

 

Tot mijn verwondering wordt slechts de eerste regel uitgevoerd.(In dit geval dus het bijvoegen van de label). 

Indien ik de label opdracht verwijder wordt wel degelijk het bericht weggegooid. 


Eigenlijk heeft hetgeen je wil doen geen zin. Met de tweede actie wil het het bericht weggooien.  Als je een bericht weggooid is het definitief weg, het komt niet in de prullenbak. 

 

In het actieventster kan je meerdere acties opgeven door op de + (plus-teken) rechts op het scherm te klikken. Als tweede actie kan je dan bijvoorbeeld opgeven verplaatsen naar de prullenbak.

 

Als je een regel aanmaakt of bewerkt dan staat er onderaan het aanmaak of bewerkingsventster de tekst: Geen andere regels toepassen. Standaard staat dit aangevinkt. Als je dit niet afzet is het heel normaal dat er geen tweede regel toegepast wordt op een zelfde bericht.  

 

Hou er toch rekening mee dat ook gewenste mail binnen kan komen en gemerkt kan worden als spam. Daarom kan het nuttig zijn om niet gemerkte spam weg te gooien. Regelmatig de spammap eens overlopen kan geen kwaad. 

Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Ik heb de twee acties in dezelfde regel geplaatst. Het is binnen eenzelfde regel dat slechts één actie wordt uitgevoerd. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd


@Marc17  schreef:

Ik heb de twee acties in dezelfde regel geplaatst. Het is binnen eenzelfde regel dat slechts één actie wordt uitgevoerd. 


Ik heb volgende regel aangemaakt in webmail:

Regelnaam: Test2, actief aangevlagd.

Als een willekeurige volgend voorwaarde is voldaan:

Onderwerp bevat blabla

Voer de volgende handelingen uit:

Labelen met spam

Naar map verplaatsen Prullebak

Geen andere regels toepassen is uitgevlagd.

 

Hierbij de opmerking dat labelen enken een kleurmarkering is.

 

Ik stuur vanuit een andere account een mail naar mijn telenet adres.

Ik bekijk in eerste instantie het resultaat in Firefox.

Mijn verzonden mail uit een andere account komt rechtstreeks in mijn Prullenbak map van Firefox en is inderdaad 'gelabeld'.

Ik kijk ook in Webmail en ook daar staat de mail in de Prullenbak map.

Het is wel van belang dat je het weggooien of verplaatsen naar een andere map als laatste actie doet.

0 Likes