Beantwoorden
Roosdebloem
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails komen niet aan

Beste, 

Geruime tijd (enkele maanden) heb ik veel problemen met het versturen van emails. Vroeger nooit geen problemen gehad. 

De mail die verstuurd wordt komt niet terecht bij de afzender, hoewel deze wel in de map 'verzonden items' komt te staan. En ik krijg ook geen emailbericht dat het bericht niet is aangekomen. 

Ik werk met Windows Live Mail in een Windows 10-omgeving. 

Iemand een suggestie aan wat dit kan liggen, of waar ik de oplossing moet zoeken? 

 

7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Emails komen niet aan

Heb je al eens aan de bestemmeling gevraagd om te kijken in de spam map (in geval van webmail). Misschien gaat het om een agn. false positive.

 

Welke mailclient gebruikt de bestemmeling eigenlijk?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Emails komen niet aan

Heb je dit bij meerdere bestemmelingen? Of bij één specifieke persoon?

 

Gebruik je een handtekening in je e-mails?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Roosdebloem
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails komen niet aan

De mails komen gewoon niet aan en zitten ook niet in de map 'spam' van de afzender.  

0 Likes
Roosdebloem
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails komen niet aan

Ik gebruik geen handtekening in mijn mails. En het is niet bij één specifieke persoon. Ik heb dit al voorgehad bij een skynet- email adres en emails naar bedrijven. 

Daar ik geen bericht krijg van een foutmelding en aangezien ze in mijn 'verzonden items' komen, kan ik ook niet nagaan welke emails uiteindelijk helemaal niet zijn terecht gekomen. De afzender kan het natuurlijk ook niet altijd laten weten tenzij hij iets van mij verwacht natuurlijk 😉 ;-). 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emails komen niet aan

Ik heb net hetzelfde probleem, maar slechts bij één bepaalde persoon. Soms komen ze wel door en soms niet, en ze staan nooit in de spam. 

Maar het probleem moet bij hem liggen, want hij is de enige bestemmeling bij wie ik dat voor heb. Hij heeft een hotmail adres. Ik heb nog meerdere correspondenten met een hotmail adres en daar is niks aan de hand.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Emails komen niet aan

Hoi Roos,

 

Misschien 2 test puntjes:

 

1:

Heb je al getest met de Telenet webmail en te kijken of dan de mail aankomt.

Zo ja kunnen we verder zoeken naar het probleem binnen de Windows live mails?

 

2:

Gebruik je in Windows live mail als uitgaande server de uit.telenet.be of de smtp.telenet.be ? 

 

Groeten,

 

Glenn

0 Likes
Roosdebloem
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails komen niet aan

Het testen via webmail kan ik doen, maar het zal misschien wel een tijdje duren vooraleer ik kan zeggen of het daar ook problemen oplevert of niet. De frequentie van het niet doorgaan van de mail is zeer onvoorspelbaar. Er zijn weken dat ik geen problemen heb, en dan is het daar plots daar het probleem. Maar ik wil het gerust eens uittesten. 

Als ik de mail dan terug doorstuur (Fw), dan komt die tot dusver wel altijd aan.

 

Wat de uitgaande mailserver betreft is het smtp.telenet.be die ingesteld staat. 

 

Groeten, Katrien 

 

0 Likes