|
25.733
netweters
|
159.318
antwoorden
|
|
21.479
vragen
|
Hallo,
Ik gebruik al jaren outlook op de android smartphone voor mijn telenet mail. Gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Ik heb nu een nieuwe tablet en nieuwe smartphone in een paar maanden tijd. Het lukt niet meer om aan te melden op imap server. Telkens krijg ik het antwoord in outlook: kan niet aanmelden. Ik dubbel check alle data nog eens... geen verschil.
Dus ik verander mijn telenet paswoord, wie weet verandert dat de zaak. Resultaat: op mijn oude afgeleefde smartphone wordt het nieuwe paswoord vlot aanvaard, op pc ook....op de nieuwe toestellen niet. is dat de bedoeling om ons naar hun eigen webmail te sturen? Maar dat vind ik helemaal niet praktisch. Wat zit er achter? Zou klagen bij telenet helpen? Het ligt niet aan microsoft neem ik aan?
Mvg,
Raf
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Bij outlook aanmelden op smartphone
Wat doet je denken dat het niet aan M$ zou liggen? Je kan altijd eens testen met een andere mailclient om te zien of die ook problemen geeft. Bijvoorbeeld Thunderbird for Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.thunderbird.android&hl=en
@Roger79 Ik heb gemerkt dat bij nieuwe toestellen het automatisch configureren niet zo goed werkt.
Het beste is dus dat je dit manueel doet :
Info van Telenet.be:
Uitgaande serverinstellingen
Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
Inkomende serverinstellingen
IMAP
Trial by error. Ik zag ergens poort 465 ipv 587 staan en dat lijkt te werken..... op de nieuwe toestellen dan.