24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Ik heb voor mijn 2e zaak een nieuw mailadres aangemaakt via Mijn Telenet.
In outlook heb ik nu een nieuw account aangemaakt zodat ik beide mailadressen zie.
Zo kan ik ook kiezen met welk account ik een mail verstuur.
Maar nu krijg ik ook alle mails binnen van mijn hoofdaccount op dat van mijn 2e zaak.
Mijn bedoeling is dat deze beiden gescheiden zijn en dat ik apart kan zien welke mails ik toekrijg en ik verstuur. Hoe stel ik dit in zodat dit gescheiden is?
Alvast bedankt!
@Janneke_Dust schreef:Je heb blijkbaar een alias gemaakt voor de bestaande mailbox.
Je moet een extra mailbox maken voor uw nieuw adres.
Niet noodzakelijk; je kan ook gewoon een nieuwe map aanmaken voor die alias en dan een regel instellen dat de mail voor die bepaalde alias daarin terechtkomt.
Een korte uitleg hoe je een mailbox aan maakt.
- ga naar Mijn Telenet
- kies daar het vak je mailboxen
- dan zie je dit scherm:
- Bij kies je mailbox klik je waar aangeduid en kies je voor nieuwe mailbox aanmaken.
- Dan kom je op een volgend scherm waar je een gebruiker moet aanmaken. Dat zijn gewoon je eigen gegevens en in het vakje bedrijfsnaam zet je de naam van de zaak. Onderaan klikken gebruiker aanmaken.
- Nu ga je terug naar het 1e scherm en kies je de gebruiker die je net hebt aangemaakt en vul je mailadressen in bijvoorbeeld naamzaakfacturatie@ ..... met eventueel nog 4 aliassen bvb naamzaakservice enz.
- Terug wegschrijven
- via webmail kan je inloggen met 1 van die aliassen en het paswoord dat je aangemaakt hebt voor die gebruiker.
- in uw mailprogramma geef je ook die gegevens in om je POP3 of IMAP account te maken.
- En dan kan je nog instellingen doen waarbij mails aan elk van de aliassen in een aparte map komt. Zoals @sb suggereert.
Succes.
Als je outlook gebruikt kan je een nieuw proef aanmaken in outlook zelf.
Dus eerst het aparte e-mail adres aanmaken in mijn telenet (geen alias, maar wel een nieuwe adres)
In Outlook selecteert u Bestand > Accountinstellingen > Profielen beheren.
Kies Profielen weergeven > Toevoegen.
Typ in het vak Profielnaam (naam van uw bedrijf bijvoorbeeld) en kies OK.
U kunt meer (niet-Exchange-) e-mailaccounts aan uw profiel toevoegen, zoals Telenet of Gmail .
zo kan u bij het opstarten van outlook kiezen tussen de 2 aparte profielen.