Beantwoorden
Ati
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

Ik kan blijkbaar sinds een paar dagen (en ik denk na een update) geen emails meer versturen in Outlook. Ik krijg steeds bovenstaande foutmelding en de Telenet helpdesk kon mij ook geen oplossing bieden.  Als ik de serverinstellingen wil aanpassen naar de instellingen die Telenet opgeeft dan krijg ik dat de aanpassing mislukt is. Weet iemand wat ik het best kan doen?  Ik heb op aanraden van de helpdesk mijn Telenet wachtwoord al gewijzigd maar dat hielp ook al niet...

 

Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: Fout 0x800CCC1A

0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@Ati 

overloop eens op deze site wat uw probleem kan veroorzaken.

https://klantenservicenederland.co/hoe-outlook-fout-0x800ccc1a-op-te-lossen/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@Ati 

Je kan ook dit bekijken (vooral  Update september 2020).

0 Likes
Ati
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@louishufk  heeft de inhoud van deze post verwijderd wegens dubbel geplaatst.

 

 

0 Likes
Ati
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

Bedankt voor het meedenken maar niks werkt.

Ik kan ook niks wijzigen in mijn accountinstellingen. Op aanraden van Telenet heb ik mijn wachtwoord gewijzigd maar zelfs dat kan ik niet aanpassen in Outlook.  Ik krijg telkens de melding "wijzigingen konden niet worden opgeslagen".

Idem wanneer ik de pop server wil veranderen naar imap.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@Ati 

Kan je geen nieuw account aanmaken?

Een bijkomende gedachte: outlook komt hier wel meer tevoorschijn met zulke problemen. Zou het niet eenvoudiger zijn om te werken via (bijvoorbeeld ) Thunderbird?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ati
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

Mijn grote probleem is dat ik een business klant ben en het me niet kan veroorloven om alles in het honderd te laten lopen.

Via webmail kan ik wel gewoon werken dus doe ik dat maar tot Telenet met een mirakeloplossing komt ;-).

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@Ati 

Als het je Telenet mail betreft en je gebruikt in Oulooik imap, dan mag je gerust een ander mailprogramma daarnaast installeren. Hierdoor gaat het niet in het honderd lopen. Door de suggestie van @louishufk te proberen, misdoe je niets. Je moet er enkel voor zorgen dat je hier ook imap instelt.

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

De link die je doorgeeft geeft in mijn browser een mooi melding dat die onveilig is. Er is een probleem met de https certificaat

Stefan Groenen
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden


@stefangroenen  schreef:

De link die je doorgeeft geeft in mijn browser een mooi melding dat die onveilig is. Er is een probleem met de https certificaat


Over welke link heb je het?

Je kan best ofwel de reactie citeren door op de dubbele aanhalingtekens te klikken, ofwel door het @ teken in te voeren en in de popuplijst de gewenste persoon te selecteren.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

Je kan ook dit bekijken (vooral  Update september 2020).

Het gaat over deze link
Stefan Groenen
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

@stefangroenen 

Doorklikken in die link geeft inderdaad een waarschuwing.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding 0x800CCC1A in Outlook bij e-mail verzenden

Met Norton krijg ik geen verwittiging. Op het eerste zicht zie ik ook niet in waarom er een verwittiging zou moeten zijn. Het is een http site (dus geen https). Een onbeveiligde verbinding. Je moet niets ingeven in die pagina, wat maakt het dan uit of het met een certificaat beveiligd is of niet?

 

Na nog een tweede keer de bewuste pagina nagekeken te hebben (nadat ik vorige paragraaf geschreven had), stel ik vast dat onder de kop "Klik hier om Windows-fouten op te lossen en de systeemprestaties te optimaliseren" een link is naar een uitvoerbaar bestand dat gedownload wordt.

Het gaat om ReimageRepair.exe. Om te controleren het toch eens binnengehaald en mijn NortonSafeLock vermeld dit programma als veilig. Bij het zoeken op het internet wat dit programma doet, kwam ik uiteindelijk op https://zondervirus.nl/reimage-virus/ terecht. Na dit artikel gelezen te hebben, zou ik de link niet meer aanbevolen hebben.