Beantwoorden
stefan1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Foutmelding Outlook 2016 (POP/IMAP)

Beste, ik krijg volgende "log onto incoming mail server error" (zowel IMAP als POP3).  Bij IMAP staat dat secure connection niet kan gerealiseerd worden en bij POP3 staat your server does not support connection encryption.

Ik gebruik Outlook 2016.
Settings Account server nagezien en deze zijn in zoals opgegeven door Telenet./.

nog gekker: als ik een restart van PC uitvoer dan kan ik wel tijdelijk ontvangen/zenden.  Maar na verloop van pakweg een uur (denk ik) stopt dit en krijg ik terug deze foutmelding.


Enig idee waar de oorzaak zit?

 

(Opmerking: systeem is meerdere jaren ok geweest en ik heb in elk geval niet doelbewust een verandering doorgevoerd).

 

Dank je

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: secure connection to the server can not be established

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmelding Outlook 2016 (POP/IMAP)

Windows versie?

Eventueel eens uw paswoord veranderen. Minstens 8 tekens met hoofd- kleine letters, leestekens en cijfers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Captain
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Foutmelding Outlook 2016 (POP/IMAP)

Wellicht heeft het te maken met de security settings. Zie copy van Telenet bericht:

 

E-mail ontvangen met POP 3
Instellingen voor inkomende e-mail
je e-mailprogramma vult vaak alle gegevens automatisch
voor je in. Zo hoef jezelf niets meer aan te passen en moet je je account alleen nog maar bevestigen.Vraagt je e-mailprogramma toch om je gegevens manueel in te vullen? Dan vind je hier alle nodige info.

POP3-INSTELLINGEN
Je Telenet e-mailadres kan je gebruiken voor verschillende e-mail programma's. Om je Telenet e-mailadres in te stellen voor je e-mailprogramma, kan je kiezen tussen
2 protocollen::
IMAP en POP 3

Wij raden je IMAP aan omdat IMAP je e-mails bewaart op de server. Zo heb je op al je toestellen toegang tot je e-mails. POP 3 bewaart je e-mails op je toestel zelf. Je kan ze dus niet op een ander toestel bekijken. Kies je toch voor POP 3? Zorg er dan zeker voor dat je je e-mailaccount beveiligt!

Goed om weten:
Vanaf maart 2022 ondersteunen we alleen nog POP3 e- mailverkeer mét SSL. Vergeet SSL(/TLS)
dus zeker niet aan te tevinken! Zo zijn je e-mails beschermd. Gebruik je verschillende toestellen en/of mailboxen?
Pas dan overal de instellingen aan:
SERVERNAAM: pop.telenet.be
POORT: 995
BEVEILIGINGSTYPE: SSL(/TLS)

0 Likes