Wellicht heeft het te maken met de security settings. Zie copy van Telenet bericht:
E-mail ontvangen met POP 3
Instellingen voor inkomende e-mail
je e-mailprogramma vult vaak alle gegevens automatisch
voor je in. Zo hoef jezelf niets meer aan te passen en moet je je account alleen nog maar bevestigen.Vraagt je e-mailprogramma toch om je gegevens manueel in te vullen? Dan vind je hier alle nodige info.
POP3-INSTELLINGEN
Je Telenet e-mailadres kan je gebruiken voor verschillende e-mail programma's. Om je Telenet e-mailadres in te stellen voor je e-mailprogramma, kan je kiezen tussen
2 protocollen::
IMAP en POP 3
Wij raden je IMAP aan omdat IMAP je e-mails bewaart op de server. Zo heb je op al je toestellen toegang tot je e-mails. POP 3 bewaart je e-mails op je toestel zelf. Je kan ze dus niet op een ander toestel bekijken. Kies je toch voor POP 3? Zorg er dan zeker voor dat je je e-mailaccount beveiligt!
Goed om weten:
Vanaf maart 2022 ondersteunen we alleen nog POP3 e- mailverkeer mét SSL. Vergeet SSL(/TLS)
dus zeker niet aan te tevinken! Zo zijn je e-mails beschermd. Gebruik je verschillende toestellen en/of mailboxen?
Pas dan overal de instellingen aan:
SERVERNAAM: pop.telenet.be
POORT: 995
BEVEILIGINGSTYPE: SSL(/TLS)