41848
netweters
|
18367
gesprekken
|
19848
vragen
|
Ik krijg sinds gisterenavond geen e-mails meer binnen op mijn iPhone 11 en (sinds deze week) nieuwe iPad mini 6. Ik heb nochtans geen wijzigingen aangebracht in mijn account ..
De foutmelding is “fout in account - geen verbinding mogelijk met de server voor ‘Telenet’ “.
Het mailaccount verwijderen en opnieuw instellen biedt geen oplossing. Weet er iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk heb je een probleem met je beveiliging die je opnieuw dient in te stellen. Hier is al een topic over gemaakt dat er een wijziging zou plaats vinden. Lees het topic gewoon eens dan kan je misschien aan de hand daarvan je probleem oplossen.
Beste Patrick,
Bedankt voor de reactie. Ik had het topic ook al gelezen 😊 Ik heb net alles nog eens overlopen en vergeleken met de instellingen in de iPhone 13 van mijn vriend (hij heeft geen problemen), maar ik krijg mijn mails nog steeds niet binnen ..
Ik gebruik de mail-app van Apple zelf.
Vreemd want zelf gebruik ik dat ook en ondervind geen problemen met het binnen halen van emails. Heb ook verschillende email adressen ingesteld en op alles ontvang ik de emails dus de oorzaak ligt hem niet bij Apple zelf.
Heb je ergens een screenshot hoe je instellingen hebt staan? Wel zonder persoonlijke info erin dus geen mail adres of gebruikersnamen want dan kan je afbeelding niet worden goedgekeurd.
Mijn vriend heeft ook geen problemen, dus het is zeker vreemd ... Gisterenavond lukte het plots niet meer. Ik heb intussen ook al verschillende keren heropgestart. Het is raar dat het ook zowel op mijn iPhone als op mijn iPad is.
Ik heb ook een ander mailadres ingesteld (van mijn werk) en die mails ontvang ik wel. Het probleem zit hem dus niet bij Apple, maar bij Telenet.
Ik heb niet direct screenshots, maar mijn instellingen staan als volgt :
- server inkomende post : hostnaam : imap.telenet.be en daaronder mijn mailadres en wachtwoord
- server uitgaande post : SMTP (smtp.telenet.be = aan) - server staat aan - hostnaam : smtp.telenet.be met daaronder mijn mailadres en paswoord + gebruik SSL staat aan met authenticatie "wachtwoord" en serverpoort 587
- geavanceerde instellingen : gebruik SSL staat aan met authenticatie "wachtwoord" en serverpoort 993
Om zeker te zijn of het bij Telenet ligt kan je enkel de test doen , log in bij Telenet webmail. Als het daar lukt dan is er geen probleem bij Telenet maar ergens bij je instellingen.
Probeer eens via de webmail van Telenet zelf en kijk of je daar kan inloggen. Kan ook dat er een probleem is met je wachtwoord , en ik ken de reactie dat je die niet gewijzigd gaat hebben 🙂 Maar dit komt wel vaker voor. Dus probeer het eens om daar in te loggen.
Telenet webmail lukt wel en ook op mijn laptop krijg ik de mails binnen via Outlook.
Dus op jouw aanraden heb ik net mijn paswoord verwijderd en opnieuw ingegeven en nu krijg ik wel de mails binnen ... BEDANKT!!