Beantwoorden
An79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geen e-mail op iPhone & iPad

Ik krijg sinds gisterenavond geen e-mails meer binnen op mijn iPhone 11 en (sinds deze week) nieuwe iPad mini 6. Ik heb nochtans geen wijzigingen aangebracht in mijn account .. 

De foutmelding is “fout in account - geen verbinding mogelijk met de server voor ‘Telenet’ “.

Het mailaccount verwijderen en opnieuw instellen biedt geen oplossing. Weet er iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? 

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen e-mail op iPhone & iPad

@An79 

Waarschijnlijk heb je een probleem met je beveiliging die je opnieuw dient in te stellen. Hier is al een topic over gemaakt dat er een wijziging zou plaats vinden. Lees het topic gewoon eens dan kan je misschien aan de hand daarvan je probleem oplossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
An79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geen e-mail op iPhone & iPad

Beste Patrick, 

Bedankt voor de reactie. Ik had het topic ook al gelezen 😊 Ik heb net alles nog eens overlopen en vergeleken met de instellingen in de iPhone 13 van mijn vriend (hij heeft geen problemen), maar ik krijg mijn mails nog steeds niet binnen .. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen e-mail op iPhone & iPad

@An79 

Welk mail programma gebruik je is dat van Apple zelf , dus Apple mail of gebruik je Outlook of iets anders ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
An79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geen e-mail op iPhone & iPad

Ik gebruik de mail-app van Apple zelf.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen e-mail op iPhone & iPad

@An79 

Vreemd want zelf gebruik ik dat ook en ondervind geen problemen met het binnen halen van emails. Heb ook verschillende email adressen ingesteld en op alles ontvang ik de emails dus de oorzaak ligt hem niet bij Apple zelf. 

 

Heb je ergens een screenshot hoe je instellingen hebt staan? Wel zonder persoonlijke info erin dus geen mail adres of gebruikersnamen want dan kan je afbeelding niet worden goedgekeurd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
An79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geen e-mail op iPhone & iPad

Mijn vriend heeft ook geen problemen, dus het is zeker vreemd ... Gisterenavond lukte het plots niet meer. Ik heb intussen ook al verschillende keren heropgestart. Het is raar dat het ook zowel op mijn iPhone als op mijn iPad is. 

Ik heb ook een ander mailadres ingesteld (van mijn werk) en die mails ontvang ik wel. Het probleem zit hem dus niet bij Apple, maar bij Telenet. 

Ik heb niet direct screenshots, maar mijn instellingen staan als volgt :

- server inkomende post : hostnaam : imap.telenet.be en daaronder mijn mailadres en wachtwoord

- server uitgaande post : SMTP (smtp.telenet.be = aan) - server staat aan - hostnaam : smtp.telenet.be met daaronder mijn mailadres en paswoord + gebruik SSL staat aan met authenticatie "wachtwoord" en serverpoort 587

- geavanceerde instellingen : gebruik SSL staat aan met authenticatie "wachtwoord" en serverpoort 993

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen e-mail op iPhone & iPad

@An79 

Om zeker te zijn of het bij Telenet ligt kan je enkel de test doen , log in bij Telenet webmail. Als het daar lukt dan is er geen probleem bij Telenet maar ergens bij je instellingen. 

Probeer eens via de webmail van Telenet zelf en kijk of je daar kan inloggen. Kan ook dat er een probleem is met je wachtwoord , en ik ken de reactie dat je die niet gewijzigd gaat hebben 🙂 Maar dit komt wel vaker voor. Dus probeer het eens om daar in te loggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
An79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geen e-mail op iPhone & iPad

Telenet webmail lukt wel en ook op mijn laptop krijg ik de mails binnen via Outlook.

Dus op jouw aanraden heb ik net mijn paswoord verwijderd en opnieuw ingegeven en nu krijg ik wel de mails binnen ... BEDANKT!!

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen e-mail op iPhone & iPad

@An79 

Dat is goed dat het opgelost is bedankt om het te vermelden . Fijne zondag nog 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.