Beantwoorden
DigiCat
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Outlook Android op mijn Samsung Galaxy A8 ontvangt plots geen berichten meer. Versturen kan ik wel nog.
Hoe los ik dat op?

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails via Outlook Android

@DigiCat  en hoe zijn je instellingen ? Is het door middel van een Imap of een POP3 account ? Heb je misschien ergens anders , op een ander toestel ook je mail ingesteld maar dan als POP3 account ? Krijg je eventueel ook bepaalde foutmeldingen? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DigiCat
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen inkomende mails via Outlook Android

IMAP account

Heeft altijd perfect gewerkt tot vorige zaterdag.

Geen foutmeldingen.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails via Outlook Android

@DigiCat  zou eens een nieuw wachtwoord instellen en zien of het helpt. Je kan ook eventueel je email adres opnieuw instellen maar dat neemt meer tijd in beslag. 

Krijg je nog wel emails binnen via de webmail van Telenet zelf ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DigiCat
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Mails komen wel binnen op webmail Telenet én op mijn pc.

Ik heb e-mailadres opnieuw ingesteld, maar dat brengt geen oplossing.

Misschien app verwijderen en opnieuw installeren?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails via Outlook Android

@DigiCat  dat is een mogelijkheid om te doen dat kan je altijd. Hier heb je ook een link en lees die zeker eens door en kijk stap voor stap de instellingen na. Misschien is er door een update ergens een verandering gekomen of door zelf iets in te stellen is er iets veranderd. Alles eens nalopen kan zeker geen kwaad voor je alles opnieuw instelt. Moest het niks helpen kan je als nog alles opnieuw instellen maar door de stappen te overlopen kan je misschien al sneller geholpen zijn als je de fout ontdekt. 

 

https://www.emailinstellingen.be/android/outlook-mail-instellen


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DigiCat
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Dankjewel, Patrick.

Daar ga ik straks mee aan de slag.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Heb daar al enkele weken problemen mee. Niet alle dagen maar soms loopt hij plots een week achter, deze morgen nog mails enkel tot 28 augustus, nu weer normaal. Ik heb een Samsung A30S met android 10 en men kameraad een A50 ook met android 10 beide werken we met Outlook 2019 op onze Win10 desk en laptops en op de android phones met de Outlook app, alles IMAP uiteraard en synchronisatie staat aan op een constante 4g of WIFI verbinding. Eigenaardig genoeg hebben we enkel problemen met de Telenet accounts, heb er nog 1 GMail 2 Outlook en 1 Yahoo mailaccount op staan en daar zijn er geen problemen mee. Heb de accounts al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd doch zonder succes.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails via Outlook Android

Is dat een Outlook die via de cloud werkt? Dan zit er altijd een extra server tussen. Probeer eens een andere e-mailclient.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Neen niet via een cloud, voor de Telenet accounts althans, ik vermoed een bug in die Outlook app. Er zijn regelmatig updates voor en wacht dus de volgende af. Het heeft ook al zeker niets met android te maken, als ik met men Firefox app via webmail naar men Telenet mail ga heb ik hem daar, dus indien er problemen zijn en ik heb hem nodig doe ik het voorlopig even zo. Het heeft geen zin MS hier voor te contacteren het is gratis spul en er zit geen support op, ook al heb je Office 2019 op je andere, Win10, machines. Voor zakelijke accounts kan dat anders zijn maar dit is gewoon binnen gehaald langs de playstore en de MS outlook accounts die er in zitten zijn ook gratis accounts zonder, betalende, opties.

Er zijn wel meer problemen mee sinds de laatste updates, links in een mail bv. De Outlook agenda-mail integratie die perfect synchroon loopt met de Win10 software houd me bij Outlook, heb vroeger meerdere andere apps getest en het was altijd wel wat met die agendas. Dus voorlopig ff afwachten....

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen inkomende mails via Outlook Android

Heb je anders al eens geprobeerd met gmail. Ik heb hier ook de recenst outlook op mijn gsm en krijg alle mails van telenet gewoon binnen. Dus aan outlook zal het denk ik niet liggen of je instellingen kloppen niet volledig. Wel heb ik gemerkt dat hij moeilijk doet om een ander mail acount aan te maken ook al geef ik al de gegevens in. Dit werkt dan wel op gmail. Wil maar zeggen dat je misschien eens moet kijken of je niet kan overschakelen naar gmail. Het heeft geen gevolg voor je outlook op je PC

Stefan Groenen
0 Likes
DigiCat
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Geen inkomende mails via Outlook Android

Oplossing gevonden:

App verwijderen en opnieuw installeren via Play Store.
Zo simpel kan het leven zijn!