Beantwoorden
Stefan2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen mailservice in meerdere programma's

Hallo,

 

Enkele probleempjes in de familie met de telenet mails, en na wat zoeken en telenet bellen ben ik hierheen gestuurd..

 

Zowel mijn vaders als wij kunnen momenteel geen mails ontvangen of versturen in verschillende programma's (Windows 10 mail, Outlook2013, Mozilla thunderbird)

 

Vader (laptop bij hem thuis) : Net upgegrade naar Win 10, had wat problemen met een Outlook alias. Ik heb zijn wachtwoord veranderd, alles goed handmatig ingesteld (imap en smtp) maar niks komt binnen in zowel Win10 of Thunderbird. Thunderbird geeft aan dat de instellingen niet correct zijn..

Webmail werkt wel

 

Ik en mijn vriendin (andere pc, andere telenet account) : Mijn   account staat op de Win10 mail maar mails lijken maar om de zoveel dagen binnen te lopen. Het werkt dus nog wel maar veel te traag. Webmail werkt wel.

 

Mijn vriendin heeft een mailadres op diezelfde telenet account, en is geconfigureerd in Outlook 2013. Tot 13/11 werkte alles ok, nu kan er geen enkele mail verzonden of ontvangen worden. Wachtwoord gewijzigd, alle instellingen nog eens ingegeven, niks werkt. Thunderbird werkte ook niet.

Webmail werkt wel, gecheckt in gmail app en werkt ook

 

Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem, ik hoop dat dit opgelost kan worden.

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen mailservice in meerdere programma's

Krijg je een foutmelding en zo ja, welke?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen mailservice in meerdere programma's

In Outlook 2013 (men vriendin mail) krijg ik ;

 

Log onto incoming mail server (IMAP) : a secure connection to the server can not be established

Send test e-mail message : The server responded : 421 Cannot connect to SMT

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen mailservice in meerdere programma's

Gebruik je nog het een oud paswoord voor uw telenetmails? Ik bedoel zo eentje met 6 cijfers en/of letters? Dan zou ik eerst dat aanpassen naar een nieuw met minimaal 8 cijfers, letters, leestekens waarvan minstens 1 hoofdletter. Dit zou al een stuk van uw probleem kunnen zijn.

Je gebruikt toch deze instellingen https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen mailservice in meerdere programma's

Ik heb vandaag alle paswoorden veranderd naar langere versies met hoofdletters, cijfers, etc.. Dus op dat gebied zit het nu wel ok.

Instellingen zijn idd diegene die in die link vermeld staan..

 

Ik lees hier ook van blacklisted mails, zou het kunnen dat dit het geval is ?

0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen mailservice in meerdere programma's

Hallo,

Je snelheid van internet is waarschijnlijk ook aanzienlijk gedaald. (speedtest uitvoeren)

Het stuurprogramma van de netwerkadapters bijwerken kan een oplossing bieden. Ik heb hetzelfde voorhad na de update van Windows.

Je kan dit ook testen door de Windowsupdate ongedaan te maken moest je geen betere stuurprogramma's vinden.

M.

 

0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen mailservice in meerdere programma's

Hallo opnieuw,

Ik heb wat zitten googelen, de Creature update van Windows geeft dus serieuze problemen hier en daar. Dus googelen maar... je komt er wel...

Bij mij was het een externe netwekadapter, die werkt gewoon niet meer onder de nieuwste versie van Windows en nieuwe stuurprogramma' zijn (nog) niet beschikbaar. Ik ben dan maar terug overgeschakeld op de interne adapter, die werkte wel nog na een bijwerking van het stuurprogramma, maar dat is enkel de 2.4 gigahertz band. Succes!

M.

 

0 Likes
Stefan2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen mailservice in meerdere programma's

Hoi  Mister C,

 

Alvast bedankt voor je tijd ! Ik heb de netwerkadapter software ook bijgewerkt, goed punt wel.

 

Het uiteindelijke probleem heb ik kunnen traceren naar de Avast firewall, op beide pc's dan nog wel. Al heeft de ene Avast Premier en de andere Avast Internet Security, als ik de firewall even uitzette kwamen de mails wel binnen..

 

Na wat zoeken blijkt het dus te liggen aan het profiel, deze stond op Openbaar. Na dit ter veranderen naar Privé, werkte alles naar behoren.

Ik veronderstel dat na een of andere update ergens iets veranderd is, wat dus deze problemen veroorzaakte.

Het lijkt nu dus opgelost !

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen mailservice in meerdere programma's


@Stefan2 schreef:

 

 

Na wat zoeken blijkt het dus te liggen aan het profiel, deze stond op Openbaar. Na dit ter veranderen naar Privé, werkte alles naar behoren.

 


@Stefan2 

Kan je dit even verduidelijken? Het profiel in wat stond op 'Openbaar'?  

Dit kan belangrijke informatie zijn voor andere gebruikers, aangezien er hier veel mensen zijn die problemen hebben met SMTP in Outlook.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen mailservice in meerdere programma's

Open Avast -> Settings

Klik daarna op Components (Onderdelen) in de balk links

Scroll naar beneden tot je firewall ziet staan

Klik daar Customize (Aanpassen)

 

Links in de balk kan je nu Network profiles (Netwerkprofielen) zien staan.

Hierin zie je alle netwerkverbindingen die je PC kent staan, met een dropdown menu waar je tussen Openbaar of Privé kan kiezen.

 

Toen ik hier mijn netwerkverbinding op Privé zette, waren mijn problemen opgelost

 

Grts,

Stefan

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen mailservice in meerdere programma's

Al die componenten in avast!, dat is vragen om problemen. Ik heb alle Tools standaard uitgeschakeld en gebruik alleen File Shield, Behavior Shield en Web Shield. Mail Shield heb je in principe niet nodig; je mail wordt immers al door Telenet gescand.

 

Ik gebruik Privatefirewall als software firewall en zit achter een router met ingebouwde firewall (en NAT).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes