24798
netweters
|
152772
antwoorden
|
20739
vragen
|
Sinds enige tijd komen er massaal veel emails in mijn "ongewenste reclame" folder binnen. Dit lijkt geen probleem, ware het niet dat veel van de emails niet ongewenst zijn. Er staat dan mooi "Door jou gemarkeerd als reclame" boven, maar ik heb helemaal niets gemarkeerd.
Als oplossing wordt gegeven om de afzender in mijn adresboek te zetten (al kan dat ook niet de bedoeling zijn om alle niet-ongewenste adressen in mijn adresboek te zetten, mijn adresboek zou redelijk uitpuilen), maar zelfs dat helpt geen zier, ze blijven "ongewenst".
Kent iemand het probleem en/of de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het maakt niet uit of ik de mails bekijk via webmail of op een vaste computer (iMac). Maar een regel instellen zal ik onthouden als het niet opgelost geraakt.
Bedankt, die functie had ik nog niet gezien in webmail. Op een vast iMac staat die optie niet beschikbaar 😞 Enkel "Verplaats naar 'Inkomend'". Bedankt voor de tip.
Anderzijds is het nogal belachelijk dat mails eerst in mijn spam terechtkomen waar ik ze moet gaan uitvissen. Ik heb de indruk dat telenet standaard elke mass mail (zoals in dit geval Kickstarter mails) als spam merkt, en dat is natuurlijk complete onzin.
@woelfie misschien heb je er iets aan maar misschien ook niet of je kent het al. Maar heb toch een klein stappen plan gevonden voor de macmail om eventueel je spamfilter aan te passen.
Met de standaardinstellingen wordt de meeste ongewenste reclame onderschept. Je kunt het filter echter aanpassen.
Kies in de app Mail
op de Mac 'Mail' > 'Voorkeuren' en klik vervolgens op 'Reclame'.
Geef aan wat er moet gebeuren als je ongewenste reclame ontvangt.
Als je wilt controleren wat er door het filter als ongewenste reclame wordt beschouwd, selecteer je 'Markeer als ongewenste reclame, maar laat in 'Inkomend' staan'.
Als je er zeker van bent dat met het filter ongewenste reclame nauwkeurig wordt herkend, selecteer je 'Verplaats naar postbus voor ongewenste reclame'.
Als je andere taken wilt instellen, selecteer je 'Voer aangepaste taken uit' en klik je op 'Geavanceerd'.
Opmerking: Om ervoor te zorgen dat de database voor het filter wordt gebruikt om ongewenste reclame te herkennen, moet je de standaardvoorwaarde 'Bericht is ongewenste reclame' niet wijzigen.
Selecteer opties om berichten uit te sluiten van het reclamefilter, zoals berichten van mensen die je volledige naam gebruiken.
Als je in het filter de ingebouwde reclamedetectievoorziening wilt opnemen, schakel je het aankruisvak 'Vertrouw kopteksten voor ongewenste reclame in berichten' in.
Als het u een troost kan wezen: telenet webmail en spam, dat gaat de laatste tijd niet goed ...
Daarmee bedoel ik dat die selecties en filters nogal eens steken laten vallen tegenwoordig. Dus dat iets soms wel goed gaat en de volgende keer niet, moet ge niet van verschieten.
Men is ermee bezig, maar zulke dingen (soms wel soms niet) zijn heel lastige fouten om op te sporen.