Beantwoorden
woelfie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

Sinds enige tijd komen er massaal veel emails in mijn "ongewenste reclame" folder binnen. Dit lijkt geen probleem, ware het niet dat veel van de emails niet ongewenst zijn. Er staat dan mooi "Door jou gemarkeerd als reclame" boven, maar ik heb helemaal niets gemarkeerd.

Als oplossing wordt gegeven om de afzender in mijn adresboek te zetten (al kan dat ook niet de bedoeling zijn om alle niet-ongewenste adressen in mijn adresboek te zetten, mijn adresboek zou redelijk uitpuilen), maar zelfs dat helpt geen zier, ze blijven "ongewenst".

Kent iemand het probleem en/of de oplossing?

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

@woelfie  je kan eventueel regels aanmaken om die emails in het juiste postvak te laten komen. Is dit dan ook via de webmail of via een mailclient? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

@woelfie 

 

Normaal gezien éénmaal zo een mail aanduiden als "geen spam" en dan zou hij het moeten onthouden voor die afzender.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
woelfie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

Het maakt niet uit of ik de mails bekijk via webmail of op een vaste computer (iMac). Maar een regel instellen zal ik onthouden als het niet opgelost geraakt.

woelfie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

Bedankt, die functie had ik nog niet gezien in webmail. Op een vast iMac staat die optie niet beschikbaar 😞 Enkel "Verplaats naar 'Inkomend'". Bedankt voor de tip.

Anderzijds is het nogal belachelijk dat mails eerst in mijn spam terechtkomen waar ik ze moet gaan uitvissen. Ik heb de indruk dat telenet standaard elke mass mail (zoals in dit geval Kickstarter mails) als spam merkt, en dat is natuurlijk complete onzin.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

@woelfie  misschien heb je er iets aan maar misschien ook niet of je kent het al. Maar heb toch een klein stappen plan gevonden voor de macmail om eventueel je spamfilter aan te passen.

 

Instellingen voor het reclamefilter wijzigen

Met de standaardinstellingen wordt de meeste ongewenste reclame onderschept. Je kunt het filter echter aanpassen.

  1. Kies in de app Mail 

    patrick37_0-1588365647789.png

     

     op de Mac 'Mail' > 'Voorkeuren' en klik vervolgens op 'Reclame'.

  2. Geef aan wat er moet gebeuren als je ongewenste reclame ontvangt.

    • Als je wilt controleren wat er door het filter als ongewenste reclame wordt beschouwd, selecteer je 'Markeer als ongewenste reclame, maar laat in 'Inkomend' staan'.

    • Als je er zeker van bent dat met het filter ongewenste reclame nauwkeurig wordt herkend, selecteer je 'Verplaats naar postbus voor ongewenste reclame'.

    • Als je andere taken wilt instellen, selecteer je 'Voer aangepaste taken uit' en klik je op 'Geavanceerd'.

      Opmerking: Om ervoor te zorgen dat de database voor het filter wordt gebruikt om ongewenste reclame te herkennen, moet je de standaardvoorwaarde 'Bericht is ongewenste reclame' niet wijzigen.

  3. Selecteer opties om berichten uit te sluiten van het reclamefilter, zoals berichten van mensen die je volledige naam gebruiken.

  4. Als je in het filter de ingebouwde reclamedetectievoorziening wilt opnemen, schakel je het aankruisvak 'Vertrouw kopteksten voor ongewenste reclame in berichten' in.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste e-mails worden geklasseerd als ongewenst

@woelfie 

 

Als het u een troost kan wezen: telenet webmail en spam, dat gaat de laatste tijd niet goed ...

 

Daarmee bedoel ik dat die selecties en filters nogal eens steken laten vallen tegenwoordig. Dus dat iets soms wel goed gaat en de volgende keer niet, moet ge niet van verschieten.

 

Men is ermee bezig, maar zulke dingen (soms wel soms niet) zijn heel lastige fouten om op te sporen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes