Beantwoorden
joswyl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

Al jaren gebruik ik mijn .telenet-mailadres zonder problemen in Apple Mail. De laatste maanden echter word ik letterlijk overspoeld met spam. Gelukkig komt die meestal netjes in de spam-map terecht, maar het begint te lijken op een full-time bezigheid om die te verwijderen. Gisteren kreeg ik maar liefst 40 berichten in 15 minuten. De meeste mails hebben geen inhoud. Ik kijk ze ook niet na en verwijder ze.

Vreemd genoeg komen daar dagelijks de berichten van VRT NWS tussen te zitten. Ik verplaats die telkens naar de in-map, maar dat helpt niets.

Het gaat hier niet om de Telenet webmail, maar om de Apple Mail. Iemand die daar meer van afweet? Ik zou het graag opgelost zien. (Via de mail rules word ik niet veel wijzer, want je kunt nu eenmaal niet een oneindig aantal afzenders blokkeren...)

Dank bij voorbaat.

 

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

@joswyl  

Ik krijg deze mails ook en de laatste dagen heel veel. Ik heb de afzender geblokkeerd en alles wordt verplaatst naar de spam map. Hier kan je niet veel tegen doen vrees ik zelf aangezien het geen verdacht email adres van Telenet zelf is. 

 

En mijn emails komen toe op een niet Telenet email adres. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joswyl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

Dank voor het antwoord. Aangezien het een vrij nieuw fenomeen is, ben ik op zoek naar een oplossing. Van Apple moet ik zeker geen reactie verwachten, al werkt hun filter zeker niet optimaal.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

@joswyl  

Vrees er voor dat je geen oplossing gaat krijgen. Het is heel lang goed gegaan maar nu de laatste dagen zijn het weer die Bitcoins mail. Ik blokkeer de afzender en verwijder die dus ga zien hoe lang het weer duurt voor ze niet meer binnen komen. 

 

Het kan zijn dat het daarna weer voor maanden goed gaat en er na weer een lading binnen komt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joswyl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

Ja, Bitcoin en heel wat andere rommel is er telkens weer bij. Blokkeren helpt soms een tijdje, maar enkele dagen later is die er weer met een andere afzender... Dweilen met de kraan open. En ik die dacht dat de SafeSpot ons wat meer zou beschermen tegen dergelijke praktijken.

0 Likes
Kittekat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

Zelfde verhaal hier met 'mail' van apple.Probleem van blokkeren is echter ook quasi onmogelijke taak. Want het zijn telkens andere afzenders als mailadres. En zonet mijn telenet paswoord aangepast. Kwestie om veilig te spelen. Enkel lukt het me nu niet meer om mijn account op mail in mijn iPhone SE20 terug te activeren. (Op MacBook werkt het wel terug ...met nog steeds spam). Het wordt nog een leuke avond...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

@joswyl  

Safespot gaat geen emails of spam mails tegenhouden. Safespot is er voor gemaakt dat je op het internet beschermd bent tegen hackers of andere aanvallen op je apparatuur en router. 

 

Betreft die spam emails daar ga je weinig tegen kunnen doen. Die blijven komen en elke keer onder een andere naam. Je kan er ook voor zorgen dat je in de cookies die je accepteert van verschillende websites er voor zorgt dat je in die web site geen bekend email adres hebt. 

De meeste spam mails komen in mijn gmail account uit dat is allemaal van de bitcoin maar met mijn gmail adres log ik wel in op de meeste websites zodat ik mijn 'gewone' email adres niet moet gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joswyl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

@patrick37 

Ja, ik heb de fout gemaakt om op alle websites (waar nodig) ik ingelogd heb via mijn officiële telenetadres. Ik heb al eens mijn wachtwoord veranderd. Dat heeft echter niets uitgehaald.

Zou het beter zijn om met een 'alias' logins aan te maken? Zo kan ik in de toekomst mijn officiële adres afschermen. 

Ik heb ook een Gmail-adres, maar dat gebruik ik ook voor officiële dingen (mijn SoundCloud-account, mijn YouTube-pagina...). Ik ben componist en daarvoor moet ik op heel wat forums en sites voor muzieksoftware en databanken ingelogd zijn. Dat zijn de zaken waarvoor ik een login nodig heb. Dat zijn nooit dubieuze sites. Helaas lijkt dat wat betreft de spam geen verschil te maken.

Alvast bedankt voor je reacties.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantisch veel spam in Apple mail op mijn iMac.

@joswyl  

Ik heb meerdere email adressen maar op de meeste sites log ik in met gmail email adres. Daar heb ik dus ook elke dag wel een 20 tal emails met bitcoins , die trouwens rechtstreeks de spam in gaan. Eens per week is dat gewoon spam map legen en weg zijn ze. 

 

Mijn officiële email adres zal je nooit zien op de sites behalve die van Telenet of eender welke provider. Wat je kan doen is eventueel een 'nep' email adres aanmaken die je kan gebruiken om in te loggen bij bepaalde sites die je bezoekt. Dan zou de voorkeur gaan naar een gmail adres en als je dan eens per week dat email adres eens aanspreekt om de spam te legen ben je ervan af. 

 

Het is niet gezegd dat je dan ook daadwerkelijk van je spam af bent maar ik merk wel dat ik er maar een 10 per week krijg op mijn officiële adres , als ik de 10 al haal. Heb echter ook een tijd gehad dat ik niks kreeg maar nu is het toch wel weer wat meer. Maar het zal wel weer minderen , hoop ik , maar het hindert niet aangezien die ook rechtstreeks naar de spam gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.