Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gmail instellen op Samsung A7

Hallo beste Netweters

Mijn echtgenote heeft sinds kort een smartphone (Samsung A7) en wil kierop Gmail als e-mail programma gebruiken. Op haar tablet (Samsung Tab 10.1) lukt dat zonder problemen. Ikzelf werk ook met Gmail op mijn smartphone (Samsung S8) en dat werkt ook prima. Ik heb een Telenet mailbox waar ik hoofdgebruiker ben en mijn echtgenote subgebruiker. Op haar tablet ziet zij haar en mijn e-mailadres en kan ze kiezen welke inbox ze opent en ziet ze welke e-mails voor haar adres bestemd zijn. Op haar smartphone ziet ze ook haar e-mailadres maar slechts 1 inbox en daar komen enkel mijn e-mails binnen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik enkel de serverinstellingen gelinkt aan mijn mailbox en mijn login gegevens (gebruiker & wachtwoord) kan ingeven. Gmail aanvaardt de serverinstellingen niet die gelinkt zijn aan haar ID en als subgebruiker heeft ze geen eigen wachtwoord. Ik moet dus mijn ID en WW ingeven in de IMAP en SMTP van de server.

Ik heb geprobeerd om Gmail te verwijderen (en terug op te starten) maar dat lukt niet, je kan die enkel uitschakelen en terug opstarten. Weet iemand hoe ik dit kluwen kan ontwarren? Moet ik de smartphone volledig stoppen en leegmaken of hoe dat ook mag heten? En natuurlijk zonder alle gegevens kwijt te spelen.

Met vriendelijke groeten

YvesC 🙁   

0 Likes
25 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! WOW!

Yup!👍

Never trust in Dust
0 Likes
YvesC

Ik gebruik nog steeds hetzelfde wachtwoord, ik weet evenwel niet (meer) of ik bij de creatie van een mailbox voor mijn echtgenote een wachtwoord moest opgeven. Ik vermoed van niet dus is het mogelijk dat aan de mailbox hetzelfde wachtwoord vasthangt. Ik heb evenwel geprobeerd een nieuwe mailbox aan te maken en de vorige te verwijderen, en dat lukt niet. Hij zegt dat het e-mailadres niet kan worden verwijderd omdat het voor login wordt gebruikt. Maar ik kan helemaal niet inloggen met mijn echtgenote haar e-mailadres.

Groetjes,

YvesC

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Nogmaals, het lijkt me héél sterk als er geen wachtwoord zou verbonden zijn aan die mailbox. Je hebt immers een wachtwoord nodig om je mail op te halen én te versturen (als je SSL instelt). Doe zoals voorgesteld en volg de procedure 'wachtwoord vergeten'.

https://www2.telenet.be/nl/profiel/wachtwoord-vergeten/

Je doet dat best via je eigen netwerk/modem.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesC

Hallo Domi (en andere netweters uiteraard)

Ben al een tijdje aan de slag en moest ik nog haar hebben dan was het nu zeker al grijs.

Ik heb voor mijn echtgenote een nieuwe mailbox aangemaakt (wel met haar bestaand e-mailadres) inclusief wachtwoord, maar die wordt blijkbaar toch niet gecreëerd want hij verschijnt niet in "Mailbox beheren". Kan het WW van mijn echtgenote niet wijzigen, die functie ontbreekt en is enkel aanwezig voor mijn mailbox (hoofdgebruiker). Er staat ook dat (haar) e-mailadres niet kan worden verwijderd, want dat het voor login wordt gebruikt. Ik sta nog altijd waar ik begon: geen WW voor mijn echtgenote voor de IMAP en SMTP instellingen, dus geen e-mail ontvangen noch verzenden. Nochtans gaat dat op haar laptop (outlook 2010) wel en ook op haar tablet. Heb ondertussen wel ontdekt dat het e-mailprpgramma op de tablet Samsung Email is en op haar smartphone Gmail van Google (sorry maar die zien er bijna hetzelfde uit). Ik begin stilaan te wanhopen.

Groetjes,

YvesC

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Stop nu toch eens met te proberen een nieuwe mailbox aan te maken voor een bestaand adres! Dat is helemaal niet nodig. Je moet gewoon het wachtwoord achterhalen zoals hier al gezegd werd. Heb je deze link al geprobeerd?

https://www2.telenet.be/nl/profiel/wachtwoord-vergeten/

Ik heb juist op goed geluk een e-mailadres van me ingevuld en ik kreeg stante pede een nieuw wachtwoord. Zo makkelijk is het dus. Dit is het resultaat:

wachtwoord.png

Daarna log in je op Mijn Telenet met de gebruikersnaam (a12345) of het mailadres van je vrouw, niet dat van de hoofdgebruiker en dan kan je in het uitklapmenu het wachtwoord opnieuw aanpassen. Vergeet niet het wachtwoord ook aan te passen in mailclients, browsers, ...

Nota bene: Dit werkt alleen als je via je eigen modem/netwerk werkt.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
YvesC

Hallo Bjorn,

Dat lukt niet (ook daarnet niet), omdat je steeds een foutbericht krijgt "Sorry deze dienst is even niet bereikbaar, probeer het later eens opnieuw". Ik ben gisteren ook langs geweest bij Telenet in Leuven, en die slaagden er ook niet in om het WW te achterhalen of te wijzigen. Een werkgroep bij Telenet ging het probleem onderzoeken en mijn echtgenote contacteren. Toch bedankt voor je tip.

Groetjes,

YvesC

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@YvesC 

Dat is wel frustrerend. Geef je een seintje als het met de werkgroep wél lukt? Misschien heeft iemand anders er dan ook iets aan. Tnx!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! WOW!

@YvesC 

Ik wil je niet bang maken, maar ik had ook allerhande van deze problemen, en bij mij heeft het aanmaken van een volledige nieuwe persoonlijke login met een @telenet.be mail adres soelaas gebracht. Het enige problematische was achteraf het verwijderen van de oude login, maar dit is intussen opgelost.😉

Never trust in Dust
0 Likes
YvesC

Hallo Bjorn,

Het probleem blijkt toch niet zo eenvoudig op te lossen, want mijn echtgenote kreeg een mailtje dat ze de oplossing nog niet voor mekaar hebben. Ze excuseren zich voor het ongemak, en laten ons zo vlug mogelijk iets weten als er iets positief uit de bus komt. Ik hoop met jullie dat die doorbraak er zo vlug mogelijk komt. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

YvesC

0 Likes
YvesC

Hallo beste netweters,

Wij gingen binnen 24 u van Telenet een oplossing krijgen voor ons probleem, nadat de Telenetmedewerker in het kantoor van Leuven met de techneuten contact had genomen. Mijn echtgenote kreeg 's anderendaags wel een mailtje dat het iets meer tijd zou vergen, maar we zijn ondertussen 5 dagen verder. Mijn vrouw kan nog steeds niet mailen via haar smartphone, en krijgt zelfs geen mails binnen. Terwijl dat op haar tablet (Gmail) en haar laptop (outlook 2010) wel lukt. Een nieuwe mailbox maken lukt niet en haar wachtwoord wijzigen ook niet. Nu lees ik op het forum dat er problemen zijn met de SMTP server. Om het met Shakespeare te zeggen " Is there something rotten in the kingdom of (Telenet) Denmark?

Groetjes,

YvesC 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@YvesC 

Ik heb zelf geen weet van problemen met SMTP servers. Was ik van jou, dan zou ik toch eens proberen met een alternatief. Al was het maar om te zien wat er gebeurt. Ik heb al meegemaakt dat een bepaalde mailclient een specifieke foutmelding gaf waardoor het probleem werd opgelost.

Een mogelijk (gratis) alternatief is K-9 Mail.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsck.k9&hl=en

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes