Beantwoorden
Gyro360
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe maak ik mijn IMAP Mailserver manueel leeg (5Gb)?

Ik zou graag vernemen hoe ik manueel mijn mailserver leeg maak om te voorkomen dat deze vol zou raken. Ik krijg ontzettend veel mail, vooral dan spam, maar na enige poging hierop filters in te stellen maar vast te stellen dat deze mail robots veranderen van mail adres, heb ik dit opgegeven.

Er is niets anders op dan zo nu en dan mijn mailserver bij telenet via webmail leeg te maken.

 

Ter info, ik ben Apple gebruiker en gebruik de Mail app op Iphone & MacBook

0 Likes
3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe maak ik mijn IMAP Mailserver manueel leeg (5Gb)?

Ga in webmail op een mail van een map staan, druk <Ctrl><a> dan worden alle mails van die map geselecteerd en druk dan <Shift><Del> dan zijn alle mails in de map weg.

Dit doe je voor iedere map die je wil leegmaken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe maak ik mijn IMAP Mailserver manueel leeg (5Gb)?

@Gyro360 

Of boven boven de lijst met mails "gesorteerd door" selecteren en verwijderen selecteren.

Hetzelfde resultaat als bij @Janneke_Dust .


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe maak ik mijn IMAP Mailserver manueel leeg (5Gb)?

@Gyro360 

In eerste instantie zou ik in mijn Telenet, e-mail boxen, opties, de optie merken al spam aanzetten. In webmail zou ik dan een regel aanmaken om de als spam gemerkte e-mails te verplaatsen naar de spam folder.

In je mail app kan je de spam vluchtig overlopen en met de header zien of er och geen gewenste e-mail tussen zit. Die kan je dan merken als gewenst of zelf verplaatsen naar de inbox. 

 

Mogelijk zijn er e-mails die je wil bewaren. Maak hiervoor een lokale folder in je e-mail app. Verplaats de e-mails die je wil bewaren naar deze folder. Dit kan zowel voor de inkomende e-mails als voor de uitgaande.

0 Likes