42421
netweters
|
18804
gesprekken
|
20302
vragen
|
Met Windows 11 en Outlook classic is het niet meer mogelijk mij aan te melden met mijn Telenet mailadres.
Volgende foutmelding komt er steeds te staan bij het maken van een verbinding.
Na wat research bij Microsoft, zou dit te maken hebben met het gegeven dat Microsoft een nieuwe manier van aanmelden OAUTh1 vraagt bij IMAP-servers.
Als iemand een oplossing weet om dit alsnog aan de praat te krijgen, laat het dan weten. Van Telenet krijg ik de reactie dat ze geen support kunnen bieden voor andere software.
@PhilippeSak schreef:Na wat research bij Microsoft, zou dit te maken hebben met het gegeven dat Microsoft een nieuwe manier van aanmelden OAUTH2 vraagt bij IMAP-servers.
Dat lijkt me dan foute research. Ik vermoed dat je hierover gelezen hebt: Moderne verificatiemethoden zijn nu nodig om outlook-e-mail te blijven synchroniseren in niet-Micros... Maar dat gaat over Outlook.com (de maildienst, vroegere Hotmail) en heeft niets te maken met de Outlook desktop app of Telenet.
In Outlook Classic versie 2411 (op Windows 11) werkt het bij mij perfect.
Even wachten tot je afbeelding goedgekeurd is, om te zien wat er net staat.
Oké de afbeelding is intussen beschikbaar.
Kan je even nakijken of je instellingen wel juist staan?
Mijn instellingen komen overeen met deze E-mail instellen | MyTelenet (Enige verschil is dat de beveilliging van SMTP op 'Automatisch' staat bij mij).
Vergeet niet om voor SMTP de verificatie (dezelfde instellingen als voor inkomend) in te schakelen
Bedankt al voor de reacties, hopelijk geraken we er hier uit :-).
Instellingen heb ik al meermaals nagekeken en op verschillende manieren proberen in te laden (automatisch, manueel, exchange).
Het is bij de twee telenet mailadressen die ik heb het geval dat hij deze foutmelding geeft, dus het gaat waarschijnlijk wel W11 Outlook gerelateerd zijn.
Een outlookmailadres dat ik heb, werkt trouwens zonder problemen maar is dan ook via Exchange toegevoegd.
Wat ik al heb gedaan:
Outlook 2021 geïnstalleerd, Mozilla Firebird geïnstalleerd, Windows volledig opnieuw geïnstalleerd via terugzetten naar fabrieksinstellingen.
De fout blijft steeds terugkomen of de mail wordt niet ingeladen.
Ping naar imap.telenet.be geeft geen problemen, bij tracert blijft hij wel een hop haperen.
Na 20x proberen is hij ooit wel een keer verdergegaan en heeft hij de mail kunnen toevoegen, maar vervolgens konden de IMAP mappen niet worden ingeladen van de server en kreeg hij een synchronisatiefoutrapport.
Hopelijk weet iemand hier wel raad 🙂
Het probleem lijkt gerelateerd aan een IPv6 dat verbinding probeert te maken met imap.telenet.be . Op IPv4 lukt het tot nu toe zonder problemen, ik ga nog wat proberen en laat weten of dit de oplossing is.