24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Voor Telenet webmail (zoals voor andere cliënts) wordt voor een 'nieuwe' of 'toe te voegen' account bij IMAP instellingen naar een wachtwoord gevraagd.
Geen idee welk wachtwoord bedoeld wordt.
Het wachtwoord van uw e-mail account tiens. Om aan uw mails te geraken, eender hoe heb je normaal gezien je login nodig dat is meestal je mailadres en het bijhorend paswoord dat je gemaakt heb toen je uw mailaccount gemaakt hebt bij eender welke provider, of dat nu gmail, hotmail of een mailbox is bij een eigen domeinnaam.
Dus gebruikersnaam: meestal het mailadres
mail server: dit kan je vinden bij de provider van uw mailbox, bvb imap.telenet.be, imap.proximus.be of een andere.
Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox.
En dan ga je ook nog de uitgaande instellingen moeten aanpassen.
Ik ben er al dagen mee bezig (inderdaad volgens de de aangereikte richtlijnen in het antwoord) en toch gaat er wat fout. Om dat duidelijk te maken ben ik mijn verhaal in een bestand aan het typen. Ik ben daar nog mee bezig want er zijn verschillende problemen, vooral met Hotmail accounts die de rest van het mailverkeer blokkeren. Die zijn behoorlijk irritant. Kan men hier wel met bijlage(n) posten ?
Instellingen voor hotmail:
POP / IMAP | imap |
Inkomende server | outlook.office365.com |
Inkomende poort | 993 |
SSL (beveiliging) inkomend | TLS;SSL |
Uitgaande server | smtp.office365.com |
Uitgaande poort | 587 |
Inloggen vereist | Voor uitgaande mail is verificatie vereist. |
Let wel voor inkomende en uitgaande server is het telkens verschillend naargelang uw mailprovider.
Bij een eigen domein bijvoorbeeld bij one.com is dat imap.one.com.
Bij een eigen domein van compbell:
Server inkomende e-mail:imap.mailprotect.be (poort 993) Server uitgaande e-mail: smtp-auth.mailprotect.be (poort 465)
Ik ben toch al 2 stapjes vooruit op 5 minuten tijd.
Voor een van van mijn Hotmail accounts kwam het al goed (in Telenet webmail).
Een komma gevonden i.p.v. een punt. De andere accounts zijn morgen aan de beurt.
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd.
Met emailserver 'outlook.office365.com' en ook met 'imap-mail.outlook.com'
Het overige als wachtwoord , mailadres en poort 993 lijkt mij het alles correct.
Instellingen testen geeft resultaat telkens Gelukt
En toch komt telkens een foutbericht zoals hierboven.
Lees bovenaan "De mailserver antwoordde ...."